Na jednom sajtu od sljedbenika Ehl-bejta sam naišao na ocjenu da je hadis o tome da je Kur’an objavljen na 7 harfova izmišljen. Ovo ne mogu shvatiti, jer je poznato da se sva duhovnost u islamu održava na broju 7 i da prva Kur´anska sura Fatiha ima 7 ajeta. Ja sam do sad smatrao ovaj hadis vjerodostojnim i razumjevao sam da se tih 7 harfova odnose na 7 stepena spoznaje Allaha, a u tom smislu ima i hadis da Kur’an ima 7 dubokih slojeva značenja. Moje pitanje je da li je ova ocjena tačna i ako jeste kako onda uspostaviti islamsku gnozu koja je utemeljena na broju 7? Neka Vas Allah nagradi za odgovor.
1 Odgovor
Jasno je da vanjski i unutrašnji propisi vjere slijede određeni niz zakona koji su postavljeni u sistemu Kreacije i čovjekovog fitreta.
S druge strane, znamo da čovjekovi razum i misao imaju različite stepene, pa su tako neki prešli vanjske oblike i krenuli ka shvatanju istina, a drugi su se zaustavili na nivou vanjskih oblika i ne kreću se naprijed.
Ako biste obratili pažnju na naučni i društveni sistem uvidjeli biste da svaki naučni zakon ima svoj naučni kod i lozinku, kojom su naučni izrazi pretočeni u slova koja ukazuju na taj naučni tok. Slično političkim i društvenim strankama koja su svoje nazive skratile na slova koji ukazuju na stranku, grupu, njihove, ciljeve itd.
I vjera ima niz izraza koji ukazuju na jedan stepen istine, a kojim se svaka osoba i čovjek na osnovu umnih razina i duhovnog kretanja može koristiti, kao npr: „Širk i idolopoklonstvo je haram.“ Ovaj pojam ima jedno vanjsko značenje koje glasi: obožavanje kipova i idola koji su napravljeni od drveta ili kamena je haram. Ali, također, ima jedno dublje značenje koje glasi: pokoravanje duševnim prohtjevima i nagonima je haram, što se naziva „skriveni širk“. Međutim, postoji jedno još dublje značenje koje se tiče oslanjanja na nekog drugog osim Uzvišenog Boga, što se naziva „najskriveniji širk“.
Dakle, izraz „sedam stepena Kur'ana” je istog ovog karaktera. Ako bismo ispravno postupali po vanjskim propisima, oni će nas, sigurno, odvesti na veće stepene, iako mi ni sami ne bismo znali, jer propisi vjere su istinski i pravi propisi. Zamislite osobu koja svakodnevno i redovno vježba i ima jako tijelo. On možda ne zna od kakvih opasnosti će ga to sačuvati, ili kakve sve koristi vježbanje ima za njegove kapilare, srce, jetru, ispravnu probavu, umnu snagu –za samo zdravlje. Da li to njegovo neznanje o ovim rezultatima uzrokuje zaustvaljanje postojanja blagodati ovog djela? Ne, nikada. Jer uticaji i koristi sporta i treninga su stvarni. Iz ovog razloga mi ne bismo trebali da sami sebe zamaramo ovakvim izrazima, i to onim izrazima koji nisu postavljeni od samog Uzvišenog Zakonodavca, već izrazi koje su izmislili određeni pojedinci i skupine.
Ako bismo se bez ikakvih predrasuda, na bilo kojoj razini, obratili Kur'anu i izvršavali njegove naredbe i klonili se njegovih zabrana, moramo biti sasvim uvjereni da će nas Uzvišeni Bog uputiti na veće stepene, jer On je Onaj koji kaže:
Onima koji se trude u spoznaji, pokazat ćemo Naše puteve, zaista je Allah sa dobročiniteljima. (Ankebut, 69)
To znači da se osnova islamskog irfana i gnoze temelji na razumu, razmišljanju, pročišćenju srca i izvršavanju naredbi, i to onih jasnih naredbi bez ikakvih teško objašnjivih izraza ili nejasnoća.
Zato se ne moramo zabrinjavati zbog lažnih hadisa, niti, ako je hadis ispravan – da osjećamo da smo upoznali sve istine i tajne islamskog irfana i da smo dostigli visoke stepene.
Kur’an u 191. ajetu sure Ali Imran, osnove svih vrijednosti temelji na dvije stvari, kada kaže: Oni koji spominju Allaha, (…) i koji razmišljaju o stvaranju Nebesa i Zemlje.
Znači, zikr (spominjanje) koji je popraćen fikrom (razmišljanjem) su dva čovjekova krila. Sam zikr, bez fikra neće čovjeka nikuda odvesti, kao što ni fikr bez zikra neće dati čovjeku ništa osim niza izraza i pojmova.
Nadajući se da će nam Uzvišeni Allah podariti blagodat zikra sa fikrom, i fikr sa zikrom, selam.