Assalam alaykom poštovani Sheikh,
Da li je moguće da čovjek bude istovremeno i Sufi i Sljedbenik Ehlibejta (a.) ? Ps: .., da čovjek slijedi Ehlibejtski (a.) Ahkam, Tefsir, Aqaid, Fikh.., itd, a da bude pripadnik nekog tarikata (da pravi Zikir, kao što to pravi Sufije, da slijedi neki Pir itd).
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Izvorište svih arifa mora biti Božija knjiga i sunnet Božijeg Poslanika, s.a.v.a., i samo u tom slučaju ih možemo prihvatiti. Imami Ehli-bejta ne donose ništa od sebe, a njihova dužnost može se sažeti u dvije stvari. Prva je ispravno i nepogrješivo tumačenje Božije riječi i Poslanikovog suneta. Druga je sprečavanje iskrivljena i pogrešnog tumačenja Božije riječi i Poslanikovog sunneta, pa bi zbir ove dvije božanske dužnosti bio upućivanje Kur’anu i Poslanikovom sunnetu.
Imami Ehli-bejta kroz dove, hadise i moljenja iznijeli su najuzvišenije irfanske zbilje te na taj način pojasnili puteve do najviših duhovnih stepena.
Sufije se također trude da osim šerijatske, vanjske dimenzije, slijede i onu unutarnju, pa stoga nema prepreke da čovjek sudjeluje na njihovim skupovima, a da u isto vrijeme bude sljedbenik Ehli-bejta.
Naravno, treba obratiti pažnju na to da murid ne napusti svoju racionalnu dimenziju i prestane promišljati, jer u tom slučaju možemo kazati da to nije prihvatljivo sa stajališta Kur’ana i sunneta Poslanika i imama.
Ukoliko čovjek prestane promišljati, njegov irfan neće biti istinit niti će on biti arif koji je povezan sa islamom.
الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللهَ قِيَامًا وَ قُعُودًا وَ عَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ …za one koji i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju Nebesa i Zemlje razmišljaju. (Ali Imran, 191)
Prema tome, istinski arif je vjernik, musliman koji sa dva krila – mišlju i zikrom – putuje ka uzvišenom Bogu.
Želim vam svako dobro!
prof. Akbar Eydi