Esselamu alejkum.Da li mi možete odgovoriti na nekoliko pitanja?
-Šta je Muhammed,a.s.,rekao kad su ga upitali da li je na Miradžu vidio Allaha,dž.š.?
-Kako su prolazili oni koji su napadali Poslanika,a.s.?
-U Kur'anu se kaže-Allah ih nije htio kazniti jer si ti bio među njima-šta razumijevamo iz toga?
-Da li Poslanik i danas može biti uz nas?-kako?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Iskreno vas selamim, uz želje za uspjehom.
1. Ono što je Poslanik, s.a.v.a., svjedočio na Miradžu
Općeprihvaćena činjenica jeste da Uzvišeni Bog nije tijelo ni tjelesan, jer tijelo se vezuje za svijet materije i prirode, a takav svijet je prolazan. Sasvim je jasno da kada neko biće i neka zbilja ne pripadaju materijalnom svijetu onda ni njihovo viđenje nije moguće uz pomoć materijalnih očiju. Međutim, postoji i druga vrsta viđenja koja je moguća uz pomoć snage imana (vjerovanja). Ta vrsta viđenja razlikuje se od uobičajene i mi ne znamo njezinu zbilju, a kao primjer možemo navesti čovjeka koji u snu vidi određene prizore iako su njegove materijalne oči zatvorene, čuje ali u uši mu ne dopiru glasovi, kreće se a noge mu miruju, itd. Da i sami nismo tako nešto iskusili, sigurno bi poricali ovo govoreći: „Pa zar je moguće da vidimo stvari, da čujemo razgovor sa ljudima i da se sve to događa za vrijeme dok čovjek spava i kada su mu sva vanjska čula neaktivna?“Ali, budući da smo i sami iskusili snove prihvatamo ih i ne držimo da se snovi kose sa znanjem i vanjskom zbiljom. Na osnovu rečenog načela komentatori časnog Kur’ana ajete i predaje koji izvana gledano ukazuju na susret s Bogom ili koji govore o tome kako se na Sudnjem danu gleda u Lice Božije tumače upravo u značenju gledanja zbiljom imana. Naravno, to ne znači da je iman uzrokom da mi imamo pojam o Bogu ili vjerujemo u jedno skriveno biće, već se radi o nečemu puno uzvišenijem, a budući da dovoljno ne percipiramo zbilju ne možemo ni imati ispravnu predodžbu o njoj. Međutim, put je otvoren i ukoliko čovjek poduzme korake na duhovnom putovanju, uz pomoć istinskog robovanja može biti uspješan u poimanju i percipiranju te zbilje. Radi boljeg pojašnjenja navest ću primjer: zamislite čovjeka koji zbog bolesti ima slabo tijelo i uskraćena mu je tjelesna snaga, ali po naredbi liječnika bude prisiljen vježbati te na taj način ozdravi i ojača svoje tijelo. Ta osoba na početku uopće nema predodžbu o tome što znači tjelesna snaga, već samo zna da postoji jedna zbilja pod imenom „snaga“ i da će se ako je dostigne osloboditi svoje bolesti, a tek nakon vježbanja čitavim svojim biće biva u mogućnosti percipirati tjelesnu snagu.
On počinje shvatati šta za čovjeka znači tjelesna snaga, ali to njegovo shvatanje nije došlo putem pukog predočavanja jednog umnog pojma niti posjedovanjem materijalnih očiju, već usljed znanja koje omogućava istinsko razumijevanje snage i posljedica koje ona nosi sa sobom.
Ako čovjek uz pomoć ibadeta i iskrenog robovanja Bogu te izvršavanja svojih šerijatskih obaveza uspostavi vezu sa Bogom, sigurno će moći spoznati određenu zbilju koju nije moguće spoznati vanjskim čulom oka ili zamišljanjem jednostavnog pojma, dakle radi se o zbilji koja je mnogo uzvišenija.
U skladu s navedenim, viđenje časnog Poslanika, s.a.v.a., je srčano viđenje koje je plod njegovog iskrenog robovanja i to je posljedica čistote duše i visoke razine imana. To je posljedica postupanja po Božijim propisima te bezuvjetne predanosti Bogu. Kur’an časni kaže:
وَ كَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ
I Mi pokazasmo Ibrahimu carstvo nebesa i Zemlje da bi čvrsto vjerovao. (En’am, 75)
Dakle, kur’ansko čvrsto uvjerenje je vrsta znanja koja nije srodna umnim pojmovima i mislima, već je to živo biće, zbilja i vanjsko postojanje koje ima svoje posebne posljedice. Ukoliko neko stekne ovo znanje može osim vanjštine percipirati i unutrašnjost stvari.
Neka Uzvišeni Bog svima nama podari uspjeh da učinimo korak na tom putu kojim su prošli najveći uzori čovječanstva i Božiji ugodnici!
Vezano za pitanje: Ko su bili ti koji su napadali Poslanika
Moram priznati da nisam do kraja razumio vaše pitanje, da li ste mislili na njegovo duhovno putovanje Miradž ili u toku donošenja poslanice, dakle na nevjernike i mnogobošce? Ukoliko pošaljete svoje pitanje uz bolje pojašnjenje rado ćemo i na njega odgovoriti.
Vezano za prisustvo Poslanika i izostanak kazne
Baš kao što sam ajet časnog Kur’ana a i komentatori Kur’ana jasno ukazuju postojale su dvije vrste kazni za zajednice Božijih poslanika: Jedna je opća i univerzalna, kao što je bila kazna za Lutov narod, narod Ada i Semuda, narod hazreti Nuha, a.s. koji su bili kažnjeni na način da je nestajala cijela zajednica ljudi. Terminološki ovakvu vrstu kazni nazivaju „iskorjenjivanje“. To je dakle sveobuhvatna kazna. Druga vrsta kazne je ona koja dolazi kao posljedica ljudskih djela pojedinaca.
Časni Kur’an dokida opću kaznu umetu poslanika Muhammeda, s.a.v.a.. Dakle, zbog bekreta bića Božijeg poslanika, s.a.v.a., Uzvišeni Bog ovu kaznu ukida, kao i zbog traženja oprosta i okretanja Uzvišenom Bogu. Prema tome ove dvije stvari ( izvanjsko prisustvo Božijeg poslanika i okretanje Uzvišenom Bogu) za posljedicu je imalo da Uzvišeni Bog ne kazni islamski ummet. Naravno, ukoliko jednog dana, ne dao Bog, islamski ummet u poptunosti okrene leđa islamu i časnom Kur’anu i ukoliko šerijatske propise ne budu smatrali vrijednim, sigurno će poput ostalih zajednica iskusiti opću kaznu. Molim Uzvišenog Boga da taj dan nikada ne dođe! Hvala Bogu, iz dana u dan u islamskim zemljama povećava se svijest u vezi s islamom kod mladih, obrazovanih i mislilaca.
Da li je Božiji Poslanik, s.a.v.a., s nama?
Trebamo znati da časni Poslanik, s.a.v.a, ima dva položaja, jedan je izvanjski, a drugi unutarnji. Izvanjski je njegovo tijelo i tjelesan život koji je neko vrijeme proveo u svijetu prirode. Njegovo tijelo danas nije sa nama, ali njegova zbilja, njegov šerijat, Kur’an i njegova dova za ummet sigurno jesu. Stoga postoji mnogo ljudi koji se djelujući prema časnom Kur’an i vjerskim propisima okorištavaju njegovim duhovnim prisustvom i njegovom zbiljom, i upravo zbog toga časni Kur’an je jasan:
هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَ مَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّور
On vas blagosilja, a i meleci Njegovi, da bi vas iz tmina na svjetlo izveo – (Ahzab, 43)
Zasigurno da časni Poslanik, s.a.v.a., obraća posebnu pažnju na pojedince i zajednice islamskog umeta, da za njih uči dove i da saosjeća s njima.
Mi, također, trebamo paziti na svoja djela ukoliko želimo percipirati Poslanikovu, s.a.v.a., zbilju.
Ukoliko smatrate da je odgovor nedovoljan ili imate neko drugo pitanje stojimo Vam na usluzi.
Pof. Akbar Eydi