Selam uvazeni ,
Citajuci islamske tekstove naisao sam na ove rijeci
”Reci: O robovi moji, koji ste se prema sebi ogrješili, ne gubite nadu u Allahovu Milost. Allah će uistinu sve grijehe oprostiti, On je onaj koji Prašta i Samilostan je.” [ Ez-Zumer, 53.]
Da li se ovdje ovo ” sve grijehe oprostiti” odnosi na grijehe izmedju Gospodara i svog roba koji se pokaje ili ipak nas Svemoguci moze oprostiti i grijehe koje smo nanijeli drugim ljudima ( prevara , kradja , narusavanje njihovog haka i sl )
Naisao sam na uslove ispravne tevbe ( ima ih četiri ) zadnji kaze ako nismo izmirili dugove prema drugim ljudima , tevba nije ispravna i uzaludna je.
U prevodu da li to znaci da nema nade za one koji su zulum cinili drugima na Zemlji i da Allah dz.s tu ne moze pomoci , pošto sam slusao u predavanju sejha Safeta da ce na Sudnjem danu svaki čovjek kog smo oštetili od naših dobrih djela uzimati sebi koliko zeli pa nama nece ostati ništa.
Čitam godinama o moci Allaha dz.s i divim se tome , pokoravam se tome ali me zbunjuju ovi hadisi ima ih dosta u grijesenju prema drugim ljudima , oni na neki nacin kao da ograničavaju Allahovu moc , sto mi je jako cudno i neobjasnjivo.
Pa molim vas kao ucene da to pojasnite.
Drugo pitanje – naslanja se na prvo ukoliko nisam u mogucnosti vratiti dugove tim ljudima , ukoliko postoje ljudi koji mi nisu halali za ucinjenu nepravdu , da li mi se onda isplati raditi tevbu bez tog četvrtog uslova i sta da cinim.
ALLAH dz.s VAS NAGRADIO NA OBA SVIJETA – molim da odgovorite na pitanje jer blizi se ramazan a tada ce mnogi od nas zatraziti oprost od svoga Gospodara.
1 Odgovor
Esselamu alejkum!
Da bih razjasnio vaše nedoumice, reći ću nekoliko stvari u nadi da će Uzvišeni Bog u njima dati dobro i da će biti korisne za sve.
1.Pokajanje je u biti znanje i percepcija
U ajetu koji je spomenut nalazi se stvarno zbiljsko značenje pokajanja i u njemu se kaže da nikako ne smijemo biti beznadežni naspram Božije milost.
Očaj i odlazak u slijepu ulicu nema smisla jer Svemogući kaže: Nema slijepe ulice u stvorenom poretku. Vratite se, Svemogući Bog oprašta sve grijehe, On mnogo prašta i milostiv je.
2. Što znači povratak Bogu?
Jasno je da je smisao povratka Svemogućem Bogu priznanje počinjenih pogrešaka. Šta čovjek radi s pogreškama u životu? Poduzima potrebne mjere da se iskupi za učinjene pogreške. Isto važi i kada je riječ o šerijatskom zakonu, treba kompenzirati.
3.Postoji nekoliko načina za kompenzaciju
Ponekad čovjek zanemari obaveze i zabrane Uzvišenog Boga, u tom slučaju mora nadoknaditi ono što ima egzistencijalni aspekt. Naprimjer, nije klanjao, nije postio, bio je bogat, ali nije išao na hadždž, bio je bogat, a nije davao zekat i nije ispunio pravo siromaha. Ako je fizički snažan i finansijski sposoban, potrebno je da nadoknadi propušteno, u ovom slučaju, namaze treba naklanjati, napostiti dane koje je ostao dužan, obaviti hadž i dati zekat. Ali ako nije u mogućnosti – fizički i finansijski – njegovo istinsko pokajanje i grižnja savjesti – to jest, da sam u mogućnosti, nadoknadio bih to – dovoljno je i Bog oprašta.
Ponekad se radi o tuđim pravima i tu vrijedi isto pravilo, ako je u mogućnosti treba kompenzirati, ali ako ne može ili ne poznaje oštećenu osobu i nije u mogućnosti platiti, njegovo iskreno žaljenje zapravo je pokajanje. Ali mora donijeti ozbiljnu odluku da će nadoknaditi ako bude u mogućnosti. Ponekad narušavamo prava ljudi tako što ih ogovaramo, lažemo i sl. Tada je dovoljno pokajanje i traženje oprosta od Boga, ali treba da učimo dovu za njih i da molimo Boga da im podari Svoju milost i blagoslov.
4. Značenje Božije milosti
Ako postoji vjera u milost Svemogućeg Boga, to je za sve. To znači da onaj kome je učinjena nepravda i čija su prava narušena mora doći do svojih prava, a za to postoje dva načina. Jedan je način da osoba koja je učinila nepravdu to nadoknadi, ako ima mogućnost nadoknaditi štetu. U suprotnom, znači da se nije pokajala i da ne žali stvarno zbog svojih postupaka, bez obzira što je to jezikom iskazala. Ako osoba stvarno žali i kaje se zbog svojih postupaka, ali nije u mogućnosti nadoknaditi počinjenu štetu, onda ostaje da se oboje uzdaju u Božiju milost i pomoć.
Uzvišeni Bog nadoknađuje osobi koja je učinila nepravdu i prihvaća njezino pokajanje, a također pomaže osobi kojoj je učinjena nepravda stavljajući je u duhovno stanje u kojem se obraća Bogu: O Bože, onako kako tražim oprost od Tvoga suda, tako sam i ja oprostio onome ko je meni nepravdu učinio.
Upravo zbog toga se u predajama i časnom Kur'anu kaže: Zar ne želiš da ti Bog oprosti? Ako se nadaš oprostu, onda i ti oprosti drugima. Dakle, samo pokajanje faktor je postojanja milosti Uzvišenog Boga prema robovima Svojim. Zbog toga se u islamskim predajama navodi da ako neko istinski iz dubine srca zažali zbog svoje prošlosti i odluči da se popravi, ali ga smrt u tome spriječi, Bog Uzvišeni će mu oprostiti i nadoknaditi osobi koju je oštetio. Stoga se ni pod kojim okolnostima ne smijete razočarati i misliti da ste zašli u slijepu ulicu i da nemate izlaz. Nikada nema slijepe ulice kod Boga Svemogućega.
5. Snaga Svemogućeg Boga
Koliko je Bog Moćan toliko je i Mudar. Koliko je pravedan toliko je i Milostiv. Božija moć ne može biti razlog da On bude nepravedan ili da se Njegova mudrost dovodi u pitanje. Da, Božija snaga je u skladu s Božijom pravdom, s Božijom mudrošću i Njegovom milošću. Ako je čovjeku uskraćeno sve što mu je Uzvišeni Bog dao, a nema načina da se nadoknadi, obuhvatit će ga Božija pravda, Božija milost, Božija mudrost i Božija blagodat i otkloniti sve probleme i prepreke na njegovom putu i voditi ga ka savršenstvu. Naravno, pod uvjetom da nema načina nadoknaditi.
Jedna važna i zanimljiva stvar
U islamskoj jurisprudenciji stoji da ako je netko drugome učinio nepravdu, primjerice, uzurpirao njegovu imovinu pa se pokaje i ode kod obespravljenog s namjerom da mu nadoknadi štetu, ali ovaj ne prihvaća niti novac niti mu želi halaliti, već sve ostavlja za Sudnji dan, u tom slučaju, zbog toga što je data mogućnost da dobije svoje pravo, ali ga on namjerno odlaže za Sudnji dan, skida se teret s osobe koja je načinila štetu, a potlačeni nema nikakvog prava da nešto zahtijeva na Sudnjem danu. I to je sklad između pravde, moći i mudrosti Svemogućeg Boga.
Posljednja stvar
Ako je neko dužan ljudima, a ne može im vratiti, ili ih je zaboravio ili nema načina da ih pronađe ili su umrli a nemaju nasljednike, onda može uz dozvolu šerijatskog sudije, novac koji duguje dati siromašnima, ali u ime ljudi kojima je dugovao.
Stoga, poštovani brate, ne brinite se i ne dajte da vas šejtan prevari da nema načina da se pokajete. Način uvijek postoji i to su putevi široki koliko nebesa i Zemlja, pa i više od toga, jer to je put Božije milosti. Put Božije upute. Božijeg Poslanika, neka je mir s njim i njegovom časnom porodicom, pogodili su kamenom u čelo i potekla mu je krv. On je samo obrisao čelo i rekao: “Bože, oprosti ovom narodu koji ne zna.” Ako je Božiji Poslanik, neka je mir s njim i njegovom časnom porodicom, tako milostiv, kolika je tek Božija milost, zapravo, bilo bi ispravnije reći da je Njegova milost beskrajna.
Mjesec je ramazan. To je mjesec molitvi i dova. Mjesec povratka Bogu. Budite mirni i nadajte se potpunoj Božijoj milosti i blagoslovu.
Prof. Eydi Akbar