Selam alejkum,
mozda ce biti duze pitanje,ali moram pitati za ono sto me boli kao cerka i sestra ,kao clan svoje porodice.Naime,radi se o mom bratu i snahi.Zive u inostranstvu i 8 godina su u braku,imaju devojcicu od 4,5godine.
Zanima me stav islama o obavezama,pravima i ponasanju,opohodjenju snahe prema muzevoj porodici,tj.nama. Svake godine dodju na mesec dana ali svake godine je sve gore i gore ponasanje moje snahe.Prvo ne postuje moga brata a onda i nas,moj brat pokusava da je “dovede u red” po tom pitanju ali ona tera po svom,krije se iza islama i marame(jer je pokrivena) da nema obaveze prema nama,i nema,mi joj ne trazimo nista,ni da cisti ,ni da kuha,ni da sprema,ali jednostavno ne zeli kontakt sa nama,ne da dete,ako dete nama pridje otima ga i odvlaci u sobu,odbija da jede nasu hranu,mi samo gledamo i cutimo.Izlazi uvece sama,doterana,nasminkana,moj brat je upozarava ali to ne pomaze.Da li je razvod jedino resenje? Da li islam to zagovara i daje priliku pokrivenim zenama da se ovako ponasaju? Koliki bol u svom srcu i dusi nosim zbog svog brata i svojih roditelja,ne mogu opisati.Jedino molim Allaha dz.s. da da svakom ono sto zasluzuje,jer je On Pravedni.
Hvala unapred na odgovoru,da Vas Allah dz.s. nagradi.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Poštovana sestro, iskreno vas selamim te uz želje za zadravljem i rješavanjem vaših teškoća želim reći nekoliko stvari:
1. Odgovornost u islamu
U logici vjere svaki čovjek ima tri vrste odgovornosti i božanske, ljudske i moralne dužnosti:
a) prema Bogu i Njegovim nebeskim zakonima i propisima,
b)prema ljudskoj vrsti – bilo da se radi o vjerniku ili nevjerniku,
c) prema prirodi i poretku koji vladaju svijetom.
Naša odgovornost prema Bogu i časnoj vjeri islamu je da, kao prvo, vjeru spoznamo i po njoj djelujemo na način kako je to Uzvišeni Bog od nas tražio, a ne na način kako smo to naučili iz tradicije i običaja porodičnog okruženja ili društva, dakle bez ikakvog istraživanja. Drugo, da vjeru praktično provodimo tako da ljudima omilimo vjeru, namaz, post, hidžab i ostalo. Stoga se u islamskoj predaji kaže:
کونوا لنا زینا و لا تکون لنا شینا
Ponašajte se tako da budete naš ukras, a ne naša sramota.
Nažalost, mnogi od nas od islama prihvataju samo vanjštinu, a i tu vanjštinu na loš način prezentiraju, tako da oni koji to gledaju, poznanici i nemuslimani osjećaju odbojnost prema Bogu, Poslaniku, islamu i muslimanima, što samo po sebi predstavlja veliki grijeh.
Naša odgovornost prema ljudima
Kur'an časni kaže: Jedni drugima pomažite u dobročinstvu i čestitosti. Znači, naše ponašanje, moral i razmišljanje drugima trebaju biti pomoć, milost i dobro.
Snaha je uisitnu snaha onda kada na blagodati muža bude zahvalna njegovom ocu, majci, braći i sestrama, dakle njegovoj porodici. Kada suprugovog oca i majku osjeti kao svoje, i kada bude poput cvijeta koji pridonosi ljepoti porodičkog cvijetnjaka svoga supruga, a ne da lošim moralom i ponašanjem bude poput trna koji će poremetiti toplu atmosferu suprugove porodice. Isto tako i muškarac ima dužnosti u pogledu svoje supruge i njezine porodice. Brak je sredstvo spajanja i karika koja spaja dvije porodice u ljubavi i samilosti. Ali, ako ta bračna karika bude povod mržnje i udaljavanja dvije porodice, onda će uzrok koji je doveo do toga zasigurno biti odgovoran pred Bogom. Časni Kur'an daje uputu na temelju pravde, mudrosti i psihilogije te kaže da ljudi na ružno uzvrate lijepim, pa će im neprijatelji njihovi postati bliski prijatelji. Prema tome, vi se okoristite snagom ljubavi, pa je ljudskim moralom obavijestite o njezinom ponašalju i zasigurno će Uzvišeni Bog riješiti ovu tegobu, a vašu porodičnu sredinu ispuniti ljubavlju i ljubaznošću. Morate se strpiti zbog svog brata i njegove djece kako bi nestale nelagode. Vidio sam mnogo takvih slučajeva, kada jedna strana u toj napetosti rješava napetost svojom veličinom, strpljenjem i lijepim moralom te se umjesto svađe javlja prijateljstvo. Sigruno ćete uspjeti i natjerati je da odgovori pozitivno. Iz vašeg pitanja razumio sam da se ona – budući da je pokrivena – u vašem se društvu osjeća kao stranac, ali vi joj možete pojasniti da niti je hidžab sav islam niti su svi koji ne nose hidžab protiv vjere i Kur'ana. Moguće je da je neko pokriven, ali lošeg morala, dok neki ne nose hidžab, ali su lijepog morala i dobri, u konačnici svako ima nešto lijepo i dobro, a isto tako i nešto ružno i loše.
Vi možete živjeti zajedno uz krajnju ljubaznost i poštovanje te razgovarati o vjerskim pitanjima. Ono što joj trebate reći je slijedeće: dijete ima potrebu za amidžom ,daižom i tetkama jer su oni grana i cvijet porodičnog stabla. Djeca trebaju voljeti njih, a i oni vole djecu, pa ako ona bude prepreka vašem odnosu sa bratovom djecom, onda će odgovor Božijih zakona biti da će je dopasti zet lošeg morala, a kćer neće imati želju biti sa svojom porodicom, što uključuje i nju. Prema tome, neka ne bude nemarna prema budućnosti.
Također, moram kazati da je islam milostiv i pun ljubavi, da se čak kaže u Kur'anu: O muslimani, vi nemate pravo čak ni sa jevrejima i kršćanima razgovarati osim s krajnjom ljubaznošću. Naravno, ovo se ne odnosi na nasilnike. Pa kada se ovakvo ponašanje naređuju u odnosu sa sljedbenicima Knjige, kako bi islam dozvolio da jedna pokrivena žena dijete odvoji od djeda, bake, amidže, daidže ili tetki? Sigurno da islam to ne dozovljava, ali Uzvišeni Bog će vas nagraditi zbog strpljenja, lijepog morala i samilosti, a tu udaljenost će pretvoriti u prijateljstvo. U predaji se kaže da na Sudnjem danu nakon vjere u Boga, Njegovog poslanika i proživljenje ništa neće otežati čovjekovu vagu dijela do lijep moral. Čovjek lijepog morala je Poslanikov nasljednik. Znajte da je sigurno ključ Poslanikovog uspjeha u pridobijanju mnogobožaca u islam njegov lijep moral, a ne samo njegove mudžize, pa mu stoga Uzvišeni Bog kaže: Doista ti, o Božiji Poslaniče, imaš plemenitu ćud i narav.
Svako dobro!