Selam alejkum!
Poštovani,želio bih vas upitati za odgovor o jednom događaju koji mi se desio.Naime čitao sam knjigu od Imama Homeinija “Adabi namaza” u kojoj se govori o unutrašnjosti namaza kao ibadeta.Poslušao sam savjete Imama i udubio sam se u samu srž namaza,klanjajući skrušeno.I jedne noći obavljao sam vitr namaz i na sjedenju kao da je neko ušao u moje tijelo takav sam imao osjećaj,prepao sam se.Želio bih saznati dali je to cilj ibadeta ta kao ekstaza koju sam ja tom prilikom doživio? Unaprijed hvala!
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Prije svega, od Uzvišenog Boga molim da primi vaša dobra djela.
Cilj ibadeta je robovanje. Znači namaz, post, haždžd, sadaka, služenje ljudima, učenje i podučavanje – sve je to u svrhu pokoravanja Božijoj zapovijedi.
Dakle, da čovjek slijedi sve što Uzvišeni Bog kaže i sa aspekta misli i unutarnjeg stanja i sa aspekta ponašanja, bilo da se radi o stvarima vezanim za stvoreni svijet ili šerijatski zakon. Prema tome, cilj i filozofija vjerskih propisa je predanost Božijim zapovijedima i njihovo slijeđenje. Uzvišeni Bog kaže: A Mi smo njega (Ibrahima) na Ovome svijetu odabrali, i na Onome će biti među dobrima. Zašto? Pa se u nastavku daje odgovor: Kada mu je Gospodar njegov rekao: “Budi poslušan!ˮ – on je odgovorio: “Ja sam poslušan Gospodaru svjetova!ˮ (Bekare, 130-131)
Dakle, predanost i slijeđenje kao i zadovoljstvo Božijim zakonima i naredbama predstavljaju mudrost i konačni cilj ibadeta.
Naravno, ibadet ima mnogobrojne tragove, kako na čovjekovo tijelo tako i na dušu, dakle sa sobom nosi posebna stanja i otkrovenja. Neki ove tragove zbog posebne discipline i strogog klonjenja grijeha vide još na Ovom svijetu, dok većina te tragove vidi u svijetu Berzaha.
Stanje koje je vas snašlo može biti pokazatelj obraćanja pažnje na nutrinu namaza, kada zbilje postaju jasne. Ali mi ne trebamo činiti ibadet sa ciljem sticanja tih stanja, jer u tom slučaju činimo ibadet kako bi nam Uzvišeni Bog podario ta stanja, a to je onda trgovina koja polahko čovjeka odvodi u mnogoboštvo, a to je najbolje oružje za šejtana da čovjeka odvuče od tevhida u mnogoboštvo. U svakom slučaju, trebamo biti oprezni, da Bogu činimo ibadet i okorisitmo se njegovim svijetlim tragovima, a u isto vijeme sačuvamo šejtana.
Neka vam Uzvišeni Bog podari uspjeh. Sjetite se i nas u svojim dovama.