1. Homeini tvrdi da pored Kur’ani-kerima postoji neki novi mushaf
“Nakon smrti Vjerovjesnika, Džibril, alejhis-selam, dolazio je Fatimi sa vijestima i stvarima iz ‘svijeta gajba’ (skrivenog svijeta), a vladar pravovejrnih, (Alija) sve je to bilježio, i tako je nastao Fatimin mushaf.” (Kešful-esrar, 134.)
2. Homeini tvrdi da Alija, radijallahu anhu, bdije nad djelima svih ljudi
“Njemu (Aliji), alejhis-selam, pripada apsolutna vlast (vilaja mutlaka)… On je na poziciji sveobuhvatne vlasti (vilaja kullijja), on bdije nad djelima svih ljudi i sva njihova djela su mu poznata. On je uz svaku stvar prisutan, stalnim, neprekidnim i božanskim prisustvom.” (Homeini, Misbahul-hidaje ilel-hilafeti vel-vilaje, str. 153.)
3. Homeini kaže: “Niko ne može postići stepen imama, ni Allahu bliski melek, ni poslani vjerovjesnik”
“Od stvari koje je u našem mezhebu nužno poznavati i u njih vjerovati jeste i to da niko ne može postići duhovne stepene imama (vođa), pa čak ni (Allahu) bliski melek, niti poslani vjerovjesnik.” (El-Hukumetul-islamijje, str. 93.)
4. Homeini smatra nevjernicima Ebu Bekra i Omera i naziva ih neznalicama, glupacima, lašcima i hereticima
“Mi ovdje nemamo ništa sa dvojicom staraca (Ebu Bekrom i Omerom), sa njihovim prijestupima i suprotstavljanjima Kur’anu i poigravanjima sa Božanskim propisima, niti s tim što su neke stvari sami od sebe ohalalili, a neke oharamili, kao što nemamo ništa ni sa nepravdom koju su činili. Međutim, mi samo želimo da ukažemo na njihovo neznanje o Božanskim i vjerskim propisima. Pojedinci kao što su ove neznalice, glupaci, lašci i nepravednici, ne zaslužuju da budu vođe (imami), niti da budu vlastodršci.” (Kešful-esrar, 107-108.)
Interesuju me vasi komentari na navedene citate. Nabrojane su i knjige i stranice , tako da ne bude vas odgovor – LAŽ !!!
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Poštovani, uz dužno poštovanje vašem znatiželjnom duhu želim kazati nekoliko stvari:
1. Vrijednost pitanja sa gledišta vjereVjera islam je sveobuhvatna vjera koja je došla da bi uputila ljude i prirodno ponudila logične i precizne odgovore na pitanja, sumnje i primjedbe.U jednom plemenitom kur'anskom ajetu se kaže:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَسْأَلُواْ عَنْ أَشْيَاء إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ
O vjernici, ne zapitkujte o onome što će vam pričiniti neprijatnosti ako vam se objasni (Ma'ide, 101)
Da li po vašem mišljenu zadiranje u takvu vrstu pitanja i odgovora danas pomaže islamu i muslimanima? Ili izaziva sukobe, neprijateljstvo, prolijevanje krvi i međusobnu mržnju? Jer i suprotna strana, također, može navoditi primjere od druge vjerske uleme o vrijeđanju Poslanikovih drugova i Božijih prijatelja. Povlačenje ove rasprave po web-stranicama, youtubu i slično, nema drugog ishoda osim štete za muslimane. Prema tome, i razum i stanje u muslimanskom svijetu danas nužno zahtijevaju da u ovo raspravu ne ulazimo.
2. Da li doista želimo djelovati prema Kur'anu?Ako mi sebe smatramo sljedbenicima Kur'ana, onda se ozbiljno trebamo pozvati na neke kur'anske ajete i djelovati po njihovoj osnovi, a ne prema vlastitim osjećanjima i napetoj političkoj i društvenoj atmosferi.
Zar Kur'an ne kaže:
إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ
One koji vole da se o vjernicima šire bestidne glasine čeka teška kazna (Nur, 19)
To da osoba neke stvari koje smatra ružnim, a koje su ostale na marginama nekih knjiga, dođe i objavi na svjetskoj mreži interneta i to o ashabima Allahova Poslanika, s.a.v.a., koliko god to bilo iz dobre namjere, zar nije širenje bestidnih glasina koje Kur'an zabranjuje? Nastojmo da se ni po jednom pitanju ne odnosimo tako, bilo da se radi o podržavanju Homeinija ili njegovih protivnika, ili sljedbenika i onih koji vole Poslanikove halife ili sljedbenika Imama Ehli-bejta i time sebe ne izložimo Božijoj srdžbi i zapadnemo u zamku velike patnje.
3.Da li su dosita nedaće današnjih muslimana odgovor na ovakvu vrstu pitanja?
Da li današnje stanje muslimana koji se međusnobno ubijaju izgovarajući “Allahu ekberˮ treba otvaranje ovih pitanja ili – po riječima Kur'ana – popravljanje i izmirivanje?
Ako se dvije skupine vjernika sukobe, izmirite ih; (Hudžurat,9)
Dakle, prva dužnost muslimana ukoliko se dvije strane muslimana sukobe je njihovo izmirenje, a druga je uspostavljanje prvade. Naravno, jasno je da uspostava pravde mora biti utemeljena na znanju o tvrdnjama svake strane o onoj drugoj, dok je treća obaveza odbrana potlačene strane. I to odbrana s znanjem, na temelju pravde kako bi se onaj koji je od njih tlačitelj pokorio Božijoj naredbi, a ne da raspravljanjem dovodimo do još većeg sukoba.
4. Mediji su pravo širokih masa ljudi
Sljedeće što treba reći jeste da su javni mediji pravo svih ljudi i da ih treba koristiti u svrhu općeg dobra, a najvažnija prava ljudi su mir, spokoj, jedinstvo i prijateljstvo. Prema tome, postavljanje takvih pitanja i razaranje prijateljstva, jednistva i vlastitih dobrobiti suprotno je moralu, pravičnosti i visokim ljudskim i božanskim vrijednostima.
Naravno, može se na nekom naučnom skupu prijateljski i na temelju zbilje kritizirati, poricati i dokazivati. Dakle, ima mjesta dijalogu i raspravama, ali ne putem javnih medija jer Kur'an kaže:
قُلْ إِنَّمَا أَعِظكُم بِوَحِدَةٍأَن تَقُومُوا للَّهِ مَثْني وَ فُرَدَي
Reci: “Ja vam savjetujem samo jedno: ustanite iskreno prema Allahu, dvojica po dvojica, ili jedan po jedan,(Saba, 46)
Komentatori vezano za spomenuti ajet kažu:
Ovdje se misli na to da prilikom rasprave o istini ili neistini, koristi ili šteti razgovara u opuštenoj atmosferi, daleko od napetosti i nemira i općenito da se dobro promisli prije upuštanja u bilo kakve rasprave. Prema tome, istraživanje u cilju stizanja do istine ima svoje posebne uvjete i ne može se raspravljati na bilo koji način, a u isto vrijeme spoznati istina, to nije pravi put.
6. Svako je odgovoran za sebe, a ne za druge
Posljednje što želim reći je da Kur'an vrlo jasno kaže da je svako odgovoran za svoju misao, moral i djela, a ne za tuđa. Jer, ljudi nisu imuni na greške, a u isto vrijeme su slobodni i moraju odgovrati pred Bogom i Njegovim Poslanikom, a i pred Božijim zakonima. Ja nisam glasnogovornik Imama Homeinija i neću na Sudnjem danu odgovarati za njegove misli i djela, on će sam imati pravedni sud pred Bogom i Njegovim Poslanikom za svoje riječi, knjige i djela. Prema tome, ako prema Božijem propisu nisam odgovoran za njegova djela zašto bi sada davao odgovor? Ja mogu obznaniti jednako kao i on da su svetinje svih mezheba poštovane, a njihovo vrijeđanje zabranjeno. Rasprave koje šire razdor – iz bilo čijeg pera da dolaze –zabranjene su i to je šejtanovo djelo. U svemu što se kaže u svrhu jednistva, pomirenja i prijateljstva među muslimanima, kao i trud za očuvanjem muslimanske časti i islamskih zemalja – bez ikakve razlike među raznim islamskim mezhebima – od strane bilo koje osobe, skupine ili države, sigurno leži Božije zadovoljstvo kao i zadovoljstvo časnog Poslanika, s.a.v.a., i taj će sigurno sebi priskrbiti Džennet.
Kur'an poropisuje:
وَلا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ
Ne grdite one kojima se oni, pored Allaha, klanjaju, da ne bi i oni nepravedno i ne misleći šta govore Allaha grdili.(En'am, 108)
Zanimljivo je da ajet prije ovoga kaže: Da Allah hoće, oni ne bi druge Njemu ravnim smatrali,..ali mudrost Uzvišenog Boga je u tome da svako slobodno odabere politeizam ili monoteizam, i dalje nastalja .., a Mi tebe nismo čuvarom njihovim učinili niti si ti njihov staratelj.
Svako će odgovarati za svoja djela, i ja u odgovoru svom ne lažem, moguće je da pogriješim, ali ne lažem. Jer pogreška nije isto što i laž, i nadam se da se nećete do te mjere rasrditi i osvećivati prije počinjena djela, te me optužiti za laž.
I na kraju, od Uzvišenog Boga molim sretan kraj za svu braću i sestre muslimane svijeta, kao i za njihovu čast i jedinstvo među njima.
Da bi vaš sud bio istinit, molim vas da pročitate knjigu Misbahu-l-hidaje od Imama Homeinija, ali cijelu ne samo neke dijelove, da vam bude jasno da on univerzalanim Imamom i Imamom svih imama smatra biće časnog Poslanika i da sve ono što Imam Ali ima je stekao od Poslanika, pa prema tome, ako kaže da je Imam na najuzvišenijem položaju – to se odnosi na Božijeg Poslanika, s.a.v.a., i mi smo to detaljno pojasnili u knjizi Imamet u Kur'anu koja je prevedena na bosanski jezik. U svakom slučaju, ako ste zainteresirani možemo detaljno nastaviti temu imameta u Kur'anu na temelju samog Kur'ana i na temelju razumskih argumenata te sigurnih islamskih predaja.
Svako dobro i uspjeh!