esselamu alejkum…
moje pitanje se tice bogobojaznosti. mozete li mi objasniti istinsko znacenje bogobojaznosti. kazu da covjek treba da se boji boga, ali arifi vole boga pa me zanima kako to da se u jednom covjeku nadju i ljubav i strah. covjek koji se boji, uvijek ce traziti da se rijesi toga, da se otarasi ili da se udalji od toga cega se boji. nemoguce je da tu bude ljubav??rekao bih da covjek ne treba da se boji, ali postoje ajeti kojii govore o bogobojaznosti pa ne znam kako da to sve povezem??kako god krenem naidjem na neku prepreku???ako moze mala pomoc oko ovoga…unaprijed hvala
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Poštovani pitaoče, postavili ste jako vrijedno pitanje, a ja ću Vam odgovoriti kroz nekoliko tačaka.
1. Taqwa ne podrazumijeva značenje straha ili bojanja
Nažalost, ovaj lijepi pojam taqwa (تقوا) pogrešno se tumači. To je arapska riječ koja je preuzeta iz osnove w-q-y (و ق ی) u značenju čuvanja. Arapi kada žele reći da neka osoba nema utočište ili pomagača kažu: و ما له من واق – što znači: “On nema pomagača.” Pa prema tome, taqwa (takvaluk, bogobojaznost – kako se prevodi na bosanski jezik) znači poštivanje onoga što imamo u utočištu koje nas čuva od zla i svega lošeg. Stoga, taqwa podrazumijeva pažnju prema Božijim zapovijedima, kako bi na taj način imali utočište i pomagača. Označiti taqwa kao bojazan ili strah je pogrešno, ona znači utočište i sklonište gdje strah nestaje.
2. Božija milost
Bog je čisto svjetlo i apsolutni život, znanje, milosti i mudrost. Čovjek se nikada ne boji svjetlosti niti strahuje od znanja, milosti i mudrosti. Bog je stvorio čovjeka da bi bio Njegov namjesnik, pa zašto bi se čovjek trebao bojati takvog Boga?
3. Ajeti o strahu
Aje Ajeti o strahu, u biti, čovjeka odvraćaju od kršenja zakona, prekoračivanja Božijih ograničenja i kršenja vjerskih granica te nepoštivanja tuđih prava. Drugim riječima, poručuje nam se: “O čovječe, ti nemaš pravo drugima stvarati nevolje zbog svoga razmišljanja, lošeg morala i ružnog ophođenja, jer u tom slučaju ćeš biti kažnjen.” U Kur'anu se kaže da će kazna za one koji čine loša djela biti u mjeri “ružnoće” samog djela, a nagrada za lijepo i dobro djelo bit će i do sedam stotina puta veća. Nekada se spominje i do deset puta. Koja financijska institucija danas na uloženo daje najmanje desetorostruko ili najviše do beskonačno? Da li bi iko u tom slučaju rekao da ovakva banka, agencija ili država nije dobra?
Uzvišani Bog obraćajući se Davudu kaže: “O Davude, kada bi znali robovi i ljudi koji su se okrenuli od Mene koliko ih volim oni bi od težine toga sagorijeli.” Znači da ne bi mogli podnijeti tu vijest. Pa kada Uzvišeni Bog tako voli griješne ljude i želi ih dovesti do sreće i vratiti Sebi, pa koliko je tek milostiv prema vjernicima i koliko njih voli. Ako se arifi boje, to je zbog toga što jako vole Uzvišenog Boga i Njega vide kao najveći izvor svog vječnog života, pa razmišljaju ovako: “Ne daj Bože da budemo od onih koji ne cijene ove blagodati, da nas prevari šejtan i da zaboravimo na Boga, pa da se unesrećimo.” Udaljenost od Boga je udaljenost od beskonačne milosti i blagosti Njegove i to je ono što plaši arife i zbog čega proljevaju suze.
Da bi ovo približili, poslužit ćemo se jednim primjerom. Ponekad se dijete udalji od majke i ode živjeti u drugu državu, a nakon dugo vremena ponovno se vraća u svoju domovinu. Majka koja ga dočekuje na aerodromu, kada ugleda svoje dijete i zagrli ga, umjesto da se nasmije – plače. Ovaj plač nije zbog tuge i žalosti već zato što je ta scena i grljenje djeteta za roditelja slatko i u tome uživa i kao da mu ruh nema snage podnijetu tu radost, pa zbog toga umjeso smijeha poteku suze. Arifi takve osjećaje imaju prema Bogu. Žele biti u Njegovoj blizini, ali se boje da u Božijoj blizini ne budu nepristojni usljed zaborava ili neznanja. Uzvišeni Bog zapovijedio nam je da ne činimo grijehe, jer On ne želi da budemo lišeni blagodati, zdravlja, ljubavi, druženja sa dobrima i vječne sreće ili jednostavnije rečeno da budemo uskraćeni za položaj Božijeg namjesnika na zemlji. Dakle, strah je od nas samih, zbog kršenja zakona, a Uzvišeni Bog ne daje svojim robovima ništa osim ljubavi, naklonosti, milosti i svjetla.
Ako i pored ovoga budete imali pitanje, stojimo Vam na usluzi.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh