Imam nekoliko pitanje i molim vas da mi odgovorite:
1.Nije mi jasno i ne mogu ni zamisliti kako je moguće da se poslanici i imami uzimaju kao posrednici u šiizmu, (islam je vjera bez posrednika u molitvi),to je onda isto kao i u kršćanstvu i drugim religijama
2.Zašto šije obraćaju toliko pažnje Aliji r.a. i imamima, obilaze kaburove zadržavaju se kod kaburova mole se njima, plaču, udaraju se u prsa, i upotrebljavaju slike u džamijama…itd
3.Ako su ajetulasi zabranili proklinjanje ashaba ( Ebu Bekra, Osmana…itd), zašto onda ima šiitskih stranica na bos. jez gdje se to čini…
4.Pročitao sam e-mail jednog mladića koji se pridržava škole Imama Sadika, kako je moguće biti šija u bosni? to mene posebno interesuje jer se kao takav ne može uklučiti u sve džamijske aktivnosti u bosni?
5.Imali šiitskih studenata na medinskom univerzitetu?
Očekujem vaše odgovore, InšaAllah, selam!
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
1. Sigurno da onaj koji u ibadetu i robovanju Bogu Uzvišenom svjesno uzme nekog za posrednika – bilo da je imam, poslanik ili bilo što drugo – uvjeren u njihovu neovisnost nevjernik je, jer Kur'an kaže: Iskreno ispovijedanje vjere dug je Allahu! A onima koji pored Njega uzimaju zaštitnike: “Mi im se klanjamo samo zato da bi nas što više Allahu približili” – Allah će njima, zaista, presuditi o onome u čemu su se oni razilazili. (Zumer, 3) Dakle, svjesno pripisivati neovisnost nekom biću: imamu, poslaniku ili nekom trećem u postojanju, utjecajnosti ili primanju utjecaja predstavlja nevjerstvo. Učene i svjesne šije nikada nemaju takvu vrstu uvjerenja i svako pripisivanje takvih mišljenja i stavova je neosnovana optužba i na Sudnjem danu žalit će se uzvišenom Ghospodaru na onoga koji im je to pripisivao.
2. Šije poštuju sve Božije prijatelje i one koji su uzdigli čast islama, a poštovanje prema mezarovima velikana nije poštovanje prema kamenu i zemlji, već prema njihovom vlasniku. Da li se tavaf oko Kabe čini zbog vrijednosti onog kamena ili zbog pripisivanja vrijednosti Kabe kao kuće Božije. Da li je dodirivanje crnog kamena (al-Ḥajar al-Aswad) u Božijoj kući zbog vrijednosti kamena ili zbog samog Boga?
U knjizi Vafa’ ul vafa, svezak 4, u poglavlju odbacivanja gledišta Ibn Tejmije o pitanju zijareta, stoji da je jednog dana Mervan ibn Hakam susreo čovjeka koji je svoje lice položio na Poslanikov mezar te ga je potom uhvatio za vrati i rekao mu: “Da li znaš šta radiš?” On mu je odgovorio: “Naravno da znam, nisam ovdje zbog kamena već sam došao kod Božijeg poslanika”, a kada je ustao vidjelo se da je to Ebu Ejub Ensari, jedan od velikih Poslanikovih ashaba. U Sahihi Buhari i Muslima kaže da je ova predaja istinita i prihvatljiva. U istoj knjizi se kaže da je Poslanik islama, s.a.v.a, rekao: “Svako ko nas posjeti nakon naše smrti jednak je onome koji nas je posjetio za vrijeme našeg života i ako neko posjeti moj mezar, ja ću se na Sudnjem danu zauzeti za njega.” Postoje stotine hadisa na ovu temu pa zašto da ne postupamo po njima? Sin Ahmeda ibn Hambela kaže: “Pitao sam oca, imama Ahmeda, da li je dozvoljeno da neko poljubi ili dodiruje Poslanikov minber radi blagoslova i kakva je presuda kada se radi o mezaru Poslanika?” Otac mu je u odgovoru rekao: “Nema problema.” Muhammed Ibn Yazid Mubarrad u knjizi El-kamilu fil logati wel adab, svezak prvi, strana 158. kaže: “Jedan od razloga zašto su fakihi izopćili Hudžadža ibn Jusufa bio je taj da je on jednog dana na mimberu rekao: ‘O ljudi, posjetitelji mezara poslanika tavafe oko nekoliko komada drveta i kostiju.’” Pod kostima je mislio na tijelo časnog Poslanika.
3. Zar Kur'an i Poslanik, s.a.v.a., nisu klanjanje namaza učinili obaveznim? Zar konzumiranje alkohola nije zabranjeno? Zar nije zabranjen ples žene sa muškarcem koji joj je nemahrem? Zar nije obavezno pokrivanje tijela žene od pogleda nemahrema? Pa zašto onda muslimani – velika grupa njih – postupaju suprotno Božijoj zapovijedi? Ajatollah je dao fetvu o zabrani proklinjanja, a oni koji to rade, znajte zasigurno da su to ili učeni neprijatelji koji nisu šije, a niti vole Poslanikove ashabe, već samo žele smutnju i razilaženja ili jesu šije iz skupine neukih i maloumnih, koji su kroz povijest lomili kičmu islama, Poslanika i Ehli- bejta, a.s., a njihova šteta za islam, Kur'an i muslimane bila je veća, dublja i opasnija od štete nevjernika i ateista.
4. Kako je biti šija u Bosni?
Ne znam šta tačno mislite pod ovim pitanjem, i zašto vas to posebno interesuje. Zar su geografske granice prepreke za misao, iman, moral i ophođenje? Ako su aktivnosti muslimana u svrhu islama i onih zajedničkih tačaka svih vjerskih škola učenja, to ne samo da nije loše, već je vrlo korisno. Zar je obrana univerzalnih načela islama, kur'anskih zakona i propisa posebnost samoj jedne vjerske škole učenja?
5. Mi ne tragamo za šijama ili pojedincima, niti osnivamo grupe i stranke. Cilj ove Fondacije jeste prezentacija islamskih nauka te moralnih i ljudskih načela pa prema tome, ne znamo da li tamo ima šija niti tragamo za tim informacijama.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh