Allaha uzimam za svjedoka da od vas trazim ispravan odgovor na moje pitanje!
Objasnite mi ovo: Drugog marta 1986. na proslavi iranskog dana žena (rodendan Fatime) rekao je Homeini:
“Fatima je živjela poslije smrti svog oca 75 dana, i svaki joj je dan dolazio Džibril da joj saopšti šta će se desiti u budućnosti, a Alija je zapisivao!“
U “Tuhfetil avamil makbul” (str. 422) Homeini je objavio skupa sa drugim dovama tekst dove protiv dvojice halifa:
“Allāhu prokuni ih, i sljedbenike njihove, i ko ih voli, ta oni uništiše kuću Poslanikovu, i potamaniše njegove pristalice, i ubiše mu djecu, i ostaviše minber njegov praznim bez nasljednika, vječno ih u vatri ostavi!”
Homeini donosi “dokaz” iz šiijskih knjiga: “Šerh Nehdžil-Belaga” od Ibnu Ebi Hadida i “Tarihu Bagdad” od Ebi Tahira u kojem Omer (drugi halifa) navodno priznaje:
“Htio je Allāhov Poslanik na samrtnoj postelji da oporuči Alijin imamet, ali sam ga spriječio u tome!”, na što veli Homeini: “Povjesne nam knjige govore kako je ovaj kufr bilo djelo Omerovo, i da su ga ashabi podržali i nisu dozvolili Allāhovom Poslaniku da napiše što želi.“ 3
Kaže Homeini:
“Imamima pripada mjesto hvale dostojno, uzvišeni stepen i hilafet pred čijom se upravom i vlašću pokorava svaki atom ovog univerzuma. Od nužnosti našeg vjerovanja je da naši imami imaju stepen koji ne dostiže ni bliski melek, ni poslani vjerovjesnik. Rezultat predaja koje mi posjedujemo jeste da su najveći Poslanik i imami prije ovog svijeta bili svjetlost, pa ih je Allāh učinio da okruže Njegov Arš i dao im je stepen i ugled koju osim Allāha niko ne zna.” 4
Kaže Homeini:
„Od temeljnih i nužnih tačaka našeg vjerovanja je ta da niko ne može dostići duhovni stepen naših imama, bio on bliski melek, ili poslanik. U predanjima koje smo zabilježili se kaže da su imami, prije stvaranja kosmosa bili svjetlost ispod Arša (Allāhovog prijestolja). Od njih lično se prenosi da su rekli: ’Allāh nam je dao ono što nije dao niti Svom bliskome meleku, niti poslanom vjerovjesniku’. To su osnove na kojima počiva naš mezheb.“ 5
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilsnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Upravo kao što ste vi Boga uzeli za svjedoka i ja Ga uzimam, da je ono što pišem u odgovoru čvrsto uvjerenje i volio bih da vi to prihvatite, jer ne želim dati odgovor koji je daleko od istine.
1. Da li su meleci uzvišeniji ili čovjek?
U Kur'anu je jasno rečeno da su meleci učinili sedždu Ademu. Jasno je da je onaj koji čini sedždu na nižem položaju od onoga kome čini sedždu. Hazreti Fatima dio je Poslanika islama, s.a.v.a., i pripada Ehli-bejtu, a.s., kojeg je Uzvišeni Bog očistio od svake vjerske i moralne zaprljanosti.
2. Dužnost meleka
U Stvorenom poretku, meleci su svjetlosna bića i pripadaju skrivenom svijetu te na temelju Božije zapovijedi imaju niz dužnosti i obaveza koje moraju izvršavati. Primjerice, dužnost Džibraila jeste spuštanje časnog Kur'ana na srce Poslanika ili drugih nebeskih knjiga na srca ostalih Božijih poslanika.
Ponekad su meleci dolazili na zemlju zbog donošenja radosnih vijesti ili pomaganja borcima za islam u vrijeme Poslanika i donosili pobjedu muslimanima u nekim ratovima. Ponekad bi dolazili radi uništenja zajednica koje su ogrezle u grijehu. Ponekad, opet radi donošenja radosnih vijesti kao dara Božijeg pojedinim ljudima. Primjerice: donošenje radosne vijesti hazreti Merjem u vezi sa njenim sinom ili radosna vijest hazreti Zekeriji u vezi sa hazreti Jahjom. Poenekad dolaze zbog prihvatanja duše nekog mrtvaca, a ponekad opet da bi donijeli radosne vijesti onima koji kažu: “Moj Gospodar je Allah.”, a potom u tome ustraju, što se može vidjeti u suri Fusilet u 30. i 31. ajetu. (Onima koji govore: “Gospodar naš je Allah” – pa poslije ostanu pri tome – dolaze meleki: “Ne bojte se i ne žalostite se, i radujte se Džennetu koji vam je obećan. Mi smo zaštitnici vaši u životu na ovome svijetu, a i na onome; u njemu ćete imati sve ono što duše vaše zažele, i što god zatražite – imaćete.”)
Časni Poslanik je preselio, a iza njega je ostala njegova kćer Fatima kojoj Uzvišeni Bog u znak izražavanje sućuti šalje Džibraila ili nekog drugog meleka – da li je tako djelo suprotno Kur'anu, tradiciji Poslanika, s.a.v.a., ili razumu? Ako navedete ijedan razlog da je to nemoguće, bit ćemo vam zahvalni, da bismo se se njime okoristili.
Da, Džibraili ili bilo koji drugi melek radi donošenja Objave – što je karakteristika poslanstva – neće doći na zemlju jer je institucija poslanstva završena smrću Poslanika islama i nije moguće da više bude objave i ako neko ovo porekne u biti je porekao zbilju okončanja poslanstva,, a poricatelj okončanja vjerovjesništva Poslanika islama je nevjernik. Pa prema tome, treba napraviti razliku između dolaska Džibraila ili nekog drugog meleka radi objave nekom čovjeku i dolaska radi ispunjenja neke druge dužnosti. Ako se radi o prvom, onda je to sigurno neistina, a onaj koji to poriče je nevjernik, dok za drugo nemamo dokaza za nemogućnost. Da li se to vidno razlikuje od onoga kada je supruga hazreti Ibrahima vidjela meleke i s njima razgovarala. (Sura Hud, 69-73). Supruga hazreti Ibrahina ili hazreti Merjem nisu bili poslanici pa u čemu je problem da meleci dođu kod hazreti Fatime i s njome razgovaraju?
3. Na ovom svijetu postoje različita razmišljanja i različite ličnosti
Ljudi se na Ovom svijetu razlikuju na osnovu znanja, tipa ličnosti te položaja imana. Moguće je da neka pitanja za nekog budu prihvatljiva, dok za druge budu potpuno neprihvatljiva. Zar to nije vidljivo i u onoj priči o hazreti Musaau, a.s., koji je bio od Božijih poslanika, pa kada se susreo sa jednim dobrim Božijim robom koji je imao znanje od Boga i otkrio hazreti Musaau neke tajne, on ih nije mogao prihvatiti prije nego što mu je ovaj dobri rob njih protumačio. Dakle, ako i među Božijim ugodnicima i poslanicima postoji razlika u položaju imana i razmišljanja, što tek onda reći za postojanje razlika kada su u pitanju obični ljudi. (Pogledajte suru Kahf, 65 – 82) Prema tome, čovjek ne treba slijediti ono za što ima čvrsti dokaz negacije, ali ako nema neka na to gleda kao na jednu mogućnost ispravnosti iako postoji s druge strane mogućnost da nešto nije ispravno. Ovaj metod je potpuno razumski kada se radi o procjeni različitih misli.
4. Ono što je rečeno u knjizi “Tuhfetil avamil makbul”
Do sada se nisam susreo sa spomenutom knjigom, niti znam ko je njen pisac. Ako je pisac ove knjige u njoj iznio neke tvrdnje imama Homenijia, da li je naveo i literaturu iz koje je to preuzeo? Ako je naveo, molim Vas da nam ih pošaljete. Ako nije naveo, onda niti jedan čovjek na osnovu kur'anskih zakona nema pravo te riječi pripisivati imamu Homeiniju, jer ako pripiše, onda je na Sudnjem danu pred Bogom odgovoran za neosnovanu optužbu. S druge strane, gospodin Hamenei, koji je bio učenik i nasljednik imama Homeinija, donio je jasnu fetvu da je omalovažavanje poslanikovih drugova, četvorice pravovjernih halifa i poslanikovih supruga i svega onog što je sveto u sunijskom svijetu zabranjeno i ako neko to učini bit će kažnjen od Uzvišenog Boga. Ova fetva nalazi se na njegovoj službenoj web-stranici kao i na mnogim drugim. Pa prema tome, poštovani pitaoče, na osnovu Kur'ana: dok nemamo sigurne iskaze, ne možemo se osloniti na “rekla- kazala” dokaze i svašta pripisivati svakome.
5. Današnji problemi islamskog svijeta
Danas je islamski svijet, baš zbog izdaja i ekskomunikacije, zapao u sukobe, podjele, unutarnje ratove i razaranja, a naš ponos, moć, ekonomija, kultura, politika i vlast u ruke neprijatelja islama. Dragi pitaoče, umjesto da tražimo tačke razdvajanja i sukoba među muslimanima, tražimo one jedinstva i ponosa.
Zar Kur'an ne kaže:
وَأَطِيعُوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
… i pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu, i ne prepirite se da ne biste klonuli i bez borbenog duha ostali; i budite izdržljivi, jer Allah je, zaista, na strani izdržljivih.
(Al-Anfal, 46)
Imamo niz kur'anskih ajeta i predaja Časnog poslanika, s.a.v.a., u kojima se poziva na jedinstvo i uzdržavanje od podjela i sukoba pa postupajmo prema njima i prođimo se raskola kako bi sutra Uzvišeni Bog i Njegov poslanik, s.a.v.a., nama bili zadovoljni, a ne neprijatelji.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu