Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Usao sam u doba adolescencije i malo sam “progledo” odnosno istinski popravio swoj iman,citao sam neke kjnige i slusao razna predavanja. Stekao sam neko znanje,hvala Allahu,ali zivim u drustvu (mislim na moje prijatelje) koje bas i nije na pravom putu i koje radi i ono sto sam i ja nekoc radio. Posto sam ja sad svjestan da je to grijeh i da su to sejtanska posla ja im istinski zelim pomoci i trudim se,ali ne uspjevam. Toliko su zalutali da neki od njih ismijavaju kad im spomenem nesto iz Kurana ili kad im prenesem rjeci od razni predavaca koje sam slusao. Interesuje me da li da nastavim i da budem uporan ili da odustanem? Hvala!
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Čestitam što vam je Uzvišeni Bog u toj dobi podario uspjeh da postanete bliski sa vjerom. Ne zaboravite na učenje Kur'ana i što više možete svjesno se zbližite sa ovom časnom knjigom jer Poslanik, s.a.v.a., kaže:
مَن قَرَءَ القرآنَ وَ هُوَ شابٌ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِه
U skladu sa ovim hadisom, tijelo i duša ovog mladog čovjeka bivaju kur'anski i nikada se od njega ne odvajaju.
Što se tiče odgovora na vaše pitanje, moram reći da naređivanje dobra i odvraćanje od zla imaju uvjete i faze kojih se potrebno pridržavati kako bi ono ostavilo traga i bilo korisno.
1. Iskrenost (ihlas)
Dakle, naređivanje dobra i odvraćanje od zla moraju se činiti radi Božijeg zadovoljstva. Ako se postupa po ovom uvjetu, vjernik se od rada u ime Boga i sticanja Njegovog zadovoljstva nikad ne umara i ne kaje.
2. Znanje i svjesnost
Ona osoba koja želi upućivati na dobro a odvraćati od zla mora vrlo dobro znati značenje i objekt “dobrog” i “lošeg”, jer ako nema dovoljno znanja ili joj znanje nije ispravno, tada njena djela i metode postižu suprotan učinak.
3. Obazrivost i ljubaznost
Morate govoriti prijateljskim i dobronamjernim tonom i jezikom. Poslanik, s.a.v.a., kaže: “O Džabire (jedan od Poslanikovih velikih ashaba), ova vjera je čvrsta i postojana, pa uđi u nju sa ljubaznošću i lahkoćom.” Ono što je Poslanik, s.a.v.a., ovim mislio jeste to da se ne može grubom metodom propagirati težina pojedinih misli. Općenito nije moguće nasilu ili nekim drugim putem osim mišlju i argumentom nametnuti misao, vjeru i uvjerenje pojedincu ili društvu.
4. Pažnja prema sebi
Treba paziti da naređivanje dobra ili odvraćanje od zla ne bude povodom da čovjek sam sebe zaboravi, već mora znati da on samo izvršava svoju dužnost, i to na način da ga ova njegova dužnost ne odvraća od izvršenja ostalih ljudskih i moralnih dužnosti.
Stoga se vi nastavite truditi u mjeri vlastitih mogućnosti, dakle ne više od vlastite snage ili od onoga što je dužnost. Jer ponekad se odvraćanje od zla ili naređivanje dobra ostvaruje odbijanjem prijateljstva. Znači, ako vi dajete mogućnost da je ova metoda uticajna, tada učinite tako, ali ne u obliku svađe i neprijateljstva, jer ta metoda sa onim što ste vi sami izabrali nije saglasna. U svakom slučaju, morate uzeti u obzir njihove uvjete i godine te ih upućivati u skladu sa njihovim razumijevanjem i percipiranjem.
Kur'an kaže: Ako vi pripazite na svoj iman, moral i ophođenje te spriječite šejtana da prodre do vas, tada zalutalost drugih neće vama nanijeti nikakvu štetu. I u tom slučaju zasigurno će vam Uzvišeni Bog pomoći.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh