Pozdrav, kao osoba koja se trenutno zanima za islam, saznao sam nekoliko šokantnih činjenica vezanih za vašu religiju pa vas molim da ih pojasnite. Naime, kako objašnjavate svojim sljedbenicima da je moralno u redu oženiti se sa šestogodišnjakinjom, a imati sexualni odnos s njom kad je imala devet godina (kao što je Muhamed s Aišom). Ako muslimani trebaju sljediti Muhamedov primjer, to znači da kada bi ovo sutra postala islamska država muslimani od 60 godina bi ženili šestogodišnju djecu?
Razlike između Isusa i Muhameda su ogromne, kao što znate. Jedna od razlika je i u učenju ta što o učenju o onom svijetu, Krist govori o kraljevstvu nebeskom, koje je duhovne naravi, te time od Mojsijevog zakona pravi metaforu. Dakle, tamo vlada mir, ljubav i sloga ujedinjeni u Duhu svetom.
Kod Muhameda s druge strane, raj se opisuje kao mjesto ispijanja vina, uživanja oka, uha i spolnog organa, čak npr. Kuran 78:31-34 otvoreno kaže da će rajske djevice imati velike ili nabrekle grudi, dojke. Ovom se prilikom neću osvrtati na hadise, koji otvoreno govore o sexu s tim djevojkama velikih grudi i zavodljivih očiju, orgazmima koji će trajati kroz cijelu vječnost itd.
Očito je da u skladu s Muhamedovom praksom, za razliku od Kristove, sex ima centralnu ulogu i ovdje i u raju, pa je Muhamed dozvolio, osim sexa sa djecom, sex sa robinjama, koje kad se zarobe u tuđoj zemlji gube sva prava ljudskog bića, pa se u povijesti islama može naći dosta dokaza brutalnog iživljavanja nad robinjama nemuslimankama.
I molim Vas, kako to da Muhamed svim drugim ograničava broj žena na 4 (s tim da ako zarobe koju robinju s njom mogu radit šta hoće, pa ih mogu imat više), a sam je imao, ispravite me, 11 ili 13 žena. Zar zakon ne vrijedi za svakoga jednako? Ako se u Kuranu kaže da je Muhamed uzor vjernika, onda treba biti i uzor u tome?
Hvala Vam lijepo na vašim odgovorima.
Sve najljepše Vam želim, neka Vas Gospodin čuva.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Neka je mir na vas poštovani pitaoče!
Iznimno mi je drago što istražujete vjere, a posebno islam, ali ne sa stanovišta da se možda jedna osoba priključi muslimanskoj populaciji, već sa stanovišta što je mjerilo vrijednosti čovjekovog života upravo istraživanje. Kada dođe vrijeme da čovjek ne prihvata i ne odbija nešto bez argumenata, taj dan će značiti početak radosti za božanske religije i zasigurno će svi Božiji poslanici zbog toga biti sretni jer će osjetiti da su konačno sav njihov trud i trpljenje urodili plodom. U Kur'anu i u svim neiskrivljenim nebeskim knjigama poslanici su oslobođeni svake vrste iskrivljenosti i prihvatanja bez argumenta, što je u značenju pobjede nebeskih propisa i načela ljudskosti. Kada dođe taj dan, on će značiti procvat morala, pobjede istine nad laži, iskorjenjivanje prevara, laži, kršenja zakona i obožavanja idola. Vama savjetujem da svoje istraživanje islama temeljite na načelima koja istinski pripadaju islamu, ne na iskrivljenostima koje su neki pripisali islamu, a to su učinili ili neprijatelji, koji, osim zlobnosti i mržnje, u vezi sa islamom i Kur’anom drugo ne znaju, ili prijatelji, koji su zbog maloumnosti i neznanja ukaljali lice islama. Da bi se makar malo upoznali sa islamom i njegovim propisima, prvo istražujte tekst časnog Kur’ana. Preporučujem vam i knjige kao što su Historija civilizacija Willa Duranta, poznatog američkog pisca, onaj dio koji govori o historiji islama, ili Historiju islamske civilizacije Francuza Gustavea Le Bona, ili djela Georga Zejdana i njima sličnih mislilaca, iako su i kod njih zbog neposjedovanja i nepoznavanja temeljnih izvora islama vidljive pogreške, ali u svakom slučaju jasno se vidi da su Poslanik islama i muslimani stvorili jednu veliku civilizaciju i radili na uspostavi pravde.
Brak Božijeg poslanika, s.a.v.a, sa AišomJedna od historijskih laži jeste i ta da je Aiša (kći Ebu Bekra) u vrijeme kada se vjenčala sa Poslanikom imala šest godina. Ni jedan zdrav razum, ni iskonska ljudska priroda kao ni tačne historijske činjenice ovo ne prihvataju. Dakle, radi se o jednoj velikoj potvori. Ono što možemo tvrditi vezano za ovaj slučaj jeste to da je Aiša jedina supruga Poslanika koja prije njega nije imala supruga, drugim riječima, koja je bila djevica. Što se tiče razlike između učenja hazreti Muhammeda i hazreti Isaa, da bismo ovo rasvijetlili, prisiljeni smo u uvodu reći nekoliko riječi:
1. Islam je sveobuhvatno učenje
Dakle, islam se upliće u privatna i društvena pitanja jednako kao i u materijalna i duhovna te za svako od njih ima posebne propise i zakone.
2. Ljudi se međusobno razlikuju u pogledu težnji i naklonjenosti. Velika je razlika među ljudima po pitanju snage volje i odlučivanja pa ih tako, univerzalno, možemo podijeliti u tri skupine:
a) oni kod kojih je prisutan strah od štete
Stanje straha od štete kod ljudi je veliko i oni vrlo ozbiljno pristupaju poštivanju zakona iz straha od mogućih društvenih sankcija koje su predviđene za kršenje propisa. Oni na taj način sebi osiguravaju psihički i društveni smiraj.
b) oni koji teže koristima
Da bi sebi stekli neku korist i uživanje, ovakvi pojedinci se mnogo trude. Vole bogatstvo i sve vrste uživanja, posjedovanje dvorova, vrtova i raznoraznih materijalnih dobara, a zbog zadovoljstva koje im pruža posjedovanje istih, nisu spremni prekršiti zakon da ne bi kršenjem zakona bili prisiljeni predati svoja materijalna dobra. Iz istog razloga pomažu drugima jer na taj način stižu do vlastitih užitaka i za njihovo ostvarenje se ozbiljno trude.
c) oni koji sve čine iz ljubavi
Kod ove skupine ljudi prevladava stanje ljubavi i da bi sebi priskrbili neki oblik ljepote, spremni su sve bogatstvo i imetak dati da bi stigli do voljenog. Na putu ostvarenja svoga cilja, tj. stizanja do voljenog nemaju strah ni od čega i spremni su čak vlastiti život žrtvovati a svaku prepreku i opasnost na tom putu prihvataju sa zadovoljstvom.
Ova tri univerzalna stanja kod čovjeka su neporeciva.
Čovjek stiče postepeno
S obzirom da čovjek živi u poretku čiji su zakoni postepeni i u stalnom su pokretu, pa je tako i svako usavršavanje postepeno, polazeći od jedne tačke do druge, da bi sebi priskrbio nešto uzvišenije, čovjek to mora postepeno činiti. Da bi nešto doseglo toplotu od 100 stepeni, mora se krenuti od nule, prelazeći sve stepene, da bi se u konačnici doseglo 100 stepeni. Ova činjenica je, također, neporeciva.
S obzirom na uvod koji smo iznijeli, možemo reći: Budući da je islam sveobuhvatna vjera i sveobuhvatno učenje, čovjeka poziva da se prema vlastitim zahtjevima (jedan od tri navedena puta) okoristi društvenim propisima, razmišljanjima i uvjerenjima. Ni jedna skupina nije isključena. Zbog toga se u časnom Kur’anu i u islamskim zakonima spominju kazna i vatra, kao i vrt i uživanja. S druge strane, pitanje uzvišenosti Boga i duhovnih užitaka na takav način je predstavljeno da je čovjek pozvan ka beskonačnom duhovnom savršenstvu, te ni jedan čovjek i musliman, koji je shvatio ove istine, nije spreman svoj ibadet (bogoslužje) i robovanje usmjeriti nekom drugom osim Bogu, stičući na taj način Njegovo zadovoljstvo. Zbog toga se u Kur’anu kaže: Ima ljudi koji se žrtvuju da bi zadobili Allahovo zadovoljstvo – a Allah je milostiv robovima Svojim (El-Bekare, 207). Na drugom mjestu se kaže: Ti ćeš, o čovječe, koji se mnogo trudiš, trud svoj pred Gospodarom svojim naći (El-Inšikak, 6). Postoje mnogobrojni ajeti i predaje na ovu temu. Ni jedna skupina nije izvan ovog kretanja prema Bogu, a na temelju načela postepenosti, neki ljudi to čine putem straha od činjenja nasilja i kršenja zakona dok drugi putem nade i traženja koristi. U konačnici, sve skupine i društva kreću se ka svom konačnom cilju. Upravo na temelju ovog načela kaže se da je robovanje Bogu zbilja i biser čija vanjština je robovanje a unutrašnjost manifestacija Božijih osobina, ili drugim riječima, čovjeka dovodi do apsolutnog znanja, ljepote, milosti i ljubavi.
U vrijeme džahilijeta (neznanja), tog mračnog predislamskog razdoblja, živu žensku djecu su ukopavali, na šta je Kur’an rekao: O ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah, uistinu, sve zna i nije Mu skriveno ništa. (El-Hudžurat, 13). Na drugom mjestu Kur’an jasno kaže da su one robinje koje poštuju ljudska načela i Božiji zakon vrijednije od slobodnih žena lijepog lica koje su daleko od lijepog morala i ljudskosti. U čitavom životu našeg Poslanika i u svim njegovim zapovijedima nije moguće pronaći ni najmanju ravnodušnost prema ženi ili muškarcu, crnom ili bijelom čovjeku, siromašnom ili bogatom, zapadnjaku ili istočnjaku. Kur’anski ajeti, islamske predaje i historijske činjenice, koje su prenijeli i drugi učenjaci nemuslimani, svjedoče o ovome.
Poslanik kao uzorKur’an vrlo jasno govori da je hazreti Muhammed savršen uzor za ljude. Hazreti Ibrahim (Abraham) i drugi poslanici, kao i hazreti Merjema (Sveta Marija) i Asija (žena Faraona), također su uzori ljudima. A čovjek po pitanju mišljenja i vjerovanja, kao i po pitanju morala i ophođenja, ima potrebu za uzorom. Svakako trebamo znati da Božiji poslanici imaju dužnosti i obaveze koje su mnogo teže od onih koje imaju ostali ljudi, a hazreti Muhammed od svih Božijih poslanika imao je najteže dužnosti, što potvrđuju kur’anski ajeti. Jedna od tih dužnosti je i pitanje braka i vjenčavanja, što je u biti bila jedna vrlo teška i zahtjevna obaveza za njega, jer je među brakovima potrebno poštivati pravdu, dakle potrebno se nositi sa različitim vrstama morala. Neke od Poslanikovih žena bile su čak 15 godina starije od njega, neke od njih su zbog prihvatanja islama bile odbačene od svoje okoline i nisu imale utočište, a poznato je i da nisu bile lijepe. Sve Poslanikove žene, osim Aiše, bile su udovice bez utočišta. Naravno, treba reći da je hazreti Hatidža, koja je prije objave poslanstva postala Poslanikova žena, sasvim druga priča, odvojena od ostalih Poslanikovih žena. Stoga Kur’an jasno kaže da dozvola za više od četiri žene posebno vrijedi samo za Poslanika i niko osim njega nema to pravo. Pitanje poligamije u islamu je pitanje koje ima filozofiju o kojoj možemo naknadno raspravljati u slučaju da ste zainteresirani.
Poslanikovo poticanje na brak sa robinjamaPoslanik je upravo na ovaj način poticao na oslobađanje robinja, jer bi svaka robinja koja je rodila dijete, ako bi je muž odbacio, postala gospodar svoga djeteta i na taj način slobodna. Islam kaže da dijete ne može biti gospodar svome ocu ili majci. U svakom slučaju, poštovani pitaoče, ako ste voljni i spremni na dijalog i ako me obavijestite o tome koje jezike govorite, mogu vam ponuditi osnovne izvore koji na ispravan način govore o vrijednostima islama. Važno je da čovjek nikada ne skrene sa puta istine i traganja za istinom. I na kraju ću vam navesti rečenicu velikog i poznatog filozofa Ibn Sine (Avicene). On kaže: “Ako čovjek ima naviku da prihvata ili odbija bez argumenta, u biti takav čovjek sebe udaljava od svoje iskonske prirode.” Jer, razlika između čovjeka i ostalih bića jeste u znanju, svjesnosti i razumu. Dakle, potrebno je za svako pitanje tražiti argument. Zapravo, filozofija pitanja “zašto” ima temeljnu ulogu u čovjekovom životu. Tako vidimo da dijete, kada od majke nešto zahtijeva, a ona mu u tome ne udovolji, odmah pita “zašto”. Prema tome, čovjek ništa ne prihvata ili ne odbija bez argumenta.
Želimo Vam svako dobro!