Esselamu alejkum.
Moje pitanje glasi: Da li je dozvoljeno pogubiti ratnog zarobljenika? Znam da su za vrijeme Poslanika, a.s., pogubljena dvojica, jedan od njih je bacio crijeva dok ja Časni Polanik, a.s., klanjao pored Kabe.
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Sa stanovišta islamskog zakona ubijanje zarobljenika nije dozvoljeno, osim u dva slučaja:
1. Zarobljenik je ubica određene osobe ili osoba,
2. Nemoguće je čuvati zarobljenika.
Pojašnjenje navedenog;
* Ako bi neka osoba bila zarobljena na ratištu, i da su islamski borci vidjeli da je ova osoba ubila osobu ili osobe, tada se može ubiti, ali ne kao ratni koji je zarobljen, već kao ubica, nad kojim se mora izvršiti odmazda (قِصَاص). Znači, njegovo zarobljavanje neće biti uzrok ne izvršavanja Allahovog propisa nad njim.
* U drugom slučaju, ako bi se islamski borci našli u teškoj, bezizlaznoj situaciji, gdje je nekolici osoba naređeno da zarobljenika čuvaju, i ako ga oslobode znaju da će se vratiti u rat i ratovati protiv islamskih boraca, tada se više na njega ne odnosi termin “zarobljenik”, već je ratnik čije postojanje može uzrokovati poraz i slabljenje islamskog fronta. Međutim, ako znaju da se neće vratiti na front, tada ga nije dozvoljeno ubiti.
Što se tiče historijskog događaja koji ste spomenuli, ispravna verzija bi glasila ovako:
Pored puta kojim se kretao plemeniti Poslanik, s.a.v.a., živio je jedan čovjek koji je na Poslanika, s.a.v.a., prosipao zemlju, pa čak i devinu utrobu, a Poslanik, s.a.v.a., sa svojim plemenitim moralom samo bi prošao ne govoreći ništa. Proteklo je nekoliko dana, a toj osobi i njenim ružnim, nehumanim i nemoralnim djelima nije bilo nio traga. Poslanik, s.a.v.a., se raspitao o njegovom zdravlju. Bilo mu je rečeno da je bolestan. Tada ga je Poslanik milosti otišao posjetiti. Vidjevši Poslanika, postidio se, zatražio oprost i postao musliman. Ono historija prenosi jeste ovaj događaj.
Što se tiče Poslanikovog ibadeta pored Kabe i drskosti dvije osobe od kojih je jedna ubijena, ako se takvo šta desilo i da je u historiji preneseno – a ja lično takvo šta nisam pročitao – ubijanje te osobe nije zbog tog što je zarobljenik, jer Poslanik, s.a.v.a., nikada svoje bitke nije započeo pored Kabe, dok je činio ibadet. Ako je neko ubijen, ubijen je iz drugog razloga, ukoliko je i sami događaj istinit, za što nismo sigurni.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.