Selam alejkum. Neka je selam i salavat na Muhammeda, s.a.v.a., njegov Ehli-bejt, a.s. i odabrane ashabe. Veliki pozdrav za Vas i Vašu redakciju.Pitanja glase:
1. Koji je islamski stav u vezi sa seksualnom odnosu tokom trudnoče? Da li je dozvoljeno i do kog meseca?
2. Da li je dozvoljeno da se uzme kredit iz banke, da bih ćovjek sa tim novcem kupio stan, uzimajuči u obzir da če morati platiti kamatu banci?
3. Koji je islamski stav u vezi sa koriščenjem Misvaka?
4. Znajuči da u svjetu nisu postojili drugi ljudi, kako su se umnožili djeca Hz.Adema? Koliko je tačno da je pri tome došao do incesta između njegovih sinove i kčerke?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Uz želje za uspjehom, ovom prilikom zahvaljujemo na naklonosti iskazanoj našim prijateljima i saradnicima Fondacije “Mulla Sadra”.
1. Sa stanovišta islama, dozvoljen je intimni odnos muža i njegove trudne supruge, a da pri tome nije određena granica (do kojeg mjeseca), osim u slučaju ako bi, po mišljenju liječnika specijaliste, takav odnos u posljednjim danima trudnoće mogao uzrokovati probleme za dijete.
2. Što se tiče kredita od banke, s obzirom da je kamata zabranjena, kažu da ako je osoba u potrebi za tim kreditom i ne postoji nikakav drugi način za rješenje te potrebe, ona može podići kredit s namjerom da uzme zajam, ali da donese odluku da neće plaćati kamatu (iako se po zakonu od nje uzima kamata), i u tom slučaju nema problema. Kada se kaže da “nema namjeru vraćati kamatu”, to je vrlo ozbiljno pitanje, jer je u biti njena namjera da vraća samo onoliko zajma koliko je podigla, a ne i kamate, iako ih banka uzima.
3. Što se tiče misvaka, od Poslanika, s.a.v.a., prenosi se da je rekao kako su dva rekata namaza koji se klanjaju nakon što je čovjek koristio misvak vrijednija i veća je nagrada za njih nego za 70 rekata bez upotrebe misvaka. Postoje mnogobrojni hadisi koji govore o neophodnosti korištenja misvaka, kao i o njegovim posljedicama. U njima se obrazlažu pojedinačne i društvene koristi, kao i oblik te način njegove primjene. Stav islama o misvaku je pozitivan jer ga drži neophodnim do te mjere da Poslanik, s.a.v.a., kaže: “Da nije straha od toga da bi korištenje misvaka za pojedince uzrokovalo teškoću, Uzvišeni Bog bi ga učinio obaveznim.”
4. Što se tiče potomaka hazreti Adema, postoji nekoliko stajališta:
a) Uzvišeni Bog stvorio je druge ljude kako bi Ademova djeca stupala u brak s njima.
b) Ademova djeca vjenčavala su se međusobno, a s obzirom da su kategorije zabranjeno, dozvoljeno, obavezno ili pohvalno vezane za šerijatski propis, u vrijeme kada taj zakon još nije bio propisan ni objavljen nikakva presuda se na ovaj čin nije odnosila. Jer, prije presude o zabrani od strane Boga vjenčavanje braće i sestara kao predmet nije bilo razmatrano u kontekstu zabrane. Primjera radi, o pojavi da se neko vjenča dvjema sestrama ili očevom suprugom, što je prije islama postojalo, Uzvišeni Bog kaže:
وَ أَن تَجْمَعُواْ بَيْنَ الأُخْتَيْنِ إَلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا
…I da sastavite dvije sestre – što je bilo, bilo je, Allah zaista prašta i samilostan je. (En-Nisa, 22–23)
Po ovom pitanju postoje i druga mišljenja, koja treba potražiti u komentarima kur’anskih časnih ajeta.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh