Selam !!! Po ovim vasim odgovorima mogu utvrditi da ste pripadnik Šija…ono sto me zanima znate li vi da je Muhamed a.s. rekao da ce se njegov umet podijeliti na 73 dijela i da ce 72 goriti u vatri…znate li vi da nam je zabranjeno da se razjedinjujemo i da se nazivamo raznim imenima (šije,sufije,selefija,vehabije itd.) Kada pogledam neke snimke od šija u svijetu zaista se najeziom koliko su odlutali od Qurana i Sunneta. Vidim da odobravate neke privremene brakove…pa brate dragi gdje si to procitao pa Allahati dragog daj mi taj hadis koji govori o tim brakovima ali da je vjerodostojan…zalosno je sto pricamo o ovakvim stvarima kada neprijatelji unistavaju nasu vjeru.Pa znate li vi da cemo svi pred Boga stati…da nas dragi Allah sacuva i na pravi put uputi…
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Reći ću nekoliko stvari, jer osjećam da vam je teško zbog razodra koji se događa unutar Poslanikovog, s.a.v.a., umeta. Dobro ste shvatili, danas je najopasniji upravo taj razdor i svađe koje se događaju u muslimanskom umetu.
Nema sumnje da uzroci raskola koji se danas događaju među muslimanima i u ljudskom društvu, prema sigurnim kur'anskim učenjima leže u jednoj od sljedeće dvije stvari ili u obje zajedno:
1. Znanju neprijatelja islama i muslimana
2. Neznanju nekih muslimana
Svako ko ima imalo znanja i obaviještenosti o islamskim propisima i zakonima zna da su ti svijetli zakoni u svrhu ljudske sreće i u njihovu korist i da nije moguće da čovjek, koji je pravedan i koji se ne inati i nije tvrdoglav,poznaje i razumije te propise, a da u njih ne povjeruje.
Ovo su potvrdili i nemuslimanski učenjaci kao što je francuz Gustav Le Bon, amerikanac James i englez Bernard Shaw. Dakle, neprijatelj zna da s naučnog gledišta ne može prigovoriti islamu i njegovoj školi, jer odgovor islama na njihove prigovore još više osvjetljava lice islama. Prema tome, najbolji način da se spriječi uticaj islama – posebno u vremenu informacija – je stvaranje razdora među samim muslimanima. Jer sukob uzrokuje da se muslimani umjesto promicanjem vjere, djelovanjem prema vjeri i napretkom muslimana zabave međusobnim ratovanjem i razaranjem vlastitih domova, a neprijatelji se bave znanjem, ovladavaju muslimanskim ekonomskim resurima, općom kulturom, politikom te ljudskim resurima. Dakle, sa minimalnim ulaganjem u plamen razdora izvače najveću moguću koristi. Pa da li postoji bolja trgovina i čvrčća brana za sprečavanje prodora islamskog uticaja i islamskih zakona. Časni Kur'an na više mjesta upozorava muslimane da pripaze na spletke i zavjere neprijatelja. U suri Ali Imran u 118. i 119. ajetu se kaže:
O vjernici, za prisne prijatelje uzimajte samo svoje, ostali vam samo propast žele: jedva čekaju da muka dopadnete, mržnja izbija iz njihovih usta, a još je gore ono što kriju njihova prsa. Mi vam iznosimo dokaze, ako pameti imate.
U ovom ajetu pod “vjernikomˮ se podrazumijeva jedno, a pod “razumnimˮ (oni koji pamet imaju) drugo, jer je razum čuvar vjere.
U sljedećem ajetu se kaže:
Vi njih volite, a oni vas ne vole, a vi vjerujete u sve Knjige. Kad vas sretnu, govore: “Vjerujemo!” – a čim se nađu nasamo, od srdžbe prema vama grizu vrhove prstiju svojih. Reci: “Umrite od muke!” – Allahu su, zaista, dobro poznate misli svačije.
Dakle, neprijatelji islamskih i ljudskih vrijednosti sukob među muslimanima drže za najbolje sredstvo u sprečavanju širenja islamskih zakona te industrijskog i naučnog napretka muslimana.
S druge strane, neznanje nekih muslimana na spomenutom planu im samo pomaže. Dakle, neznalice su spremne radi očuvanja jedne grane isčupati korijen drveta zanemarujući činjenicu da će sječom korijena sasušiti sve grane i da će sve nestati.
U Časnom Kur'anu postoje desetine ajeta koji jasno, s jedne strane zabranjuju sukobe, a s druge pozivaju na jedinstvo, prijateljstvo i saradnju na temelju bogobojaznosti i suosjećanja. Dakle, međusobno prijateljstvo je jedno od najčvršćih kur'anskih načela. Uzdržavanje od sukoba i razdora je najjača i najčvršća osnova Kur'ana Časnog. Naš nemar prema ovom suncu upute uzrokuje da ostanemo u zaboravu i da zaostanemo, daleko od naučnog, industrijskog, ekonomskog, kulturnog, moralnog, političkog i vojnog napretka.
Rekli ste: “Jasno je da ste šiijeˮ. Pitam se odakle vam to, gdje smo mi tako čvrsto branili jedan mezheb, a govorili protiv drugog? Uputite nas na taj sadržaj!
Pod pretpostakom da i jesmo šiije, vi koji ste uvjereni da mi imamo naslove i teme usmjerene na razdor, da li doista u sadržaju naše web-stranice možete ukazati na to da smo mi pozivali na razdor? Ako nismo – jer i sami smatramo tako nešto zabranjenim – pa vi koji izgarate zbog islamskog umeta i pozivate na vjersko jedinstvo ne bi trebali tako govoriti, jer i sam takav govor je poziv na razdor te bi se trebali suzdržati od toga.
Ne tvrdim da su svakome ko sebe naziva šiijom sva djela, moral i govor ispravni, ali ću vas radi upoznavanja podsjetiti na nekoliko stvari kako bi stigli do kur'anskog stava:
a) Ako vas Uzvišeni Bog na Sudnjem danu upita da li ste bili sigurni da su te filmove snimile šiije da li imate siguran odgovor? Jer postoji mogućnost da su ih napravili neprijatelji ili neki šiija neznalica ili pak drugi islamski mezhebi radi sukoba te ih objavili. Stoga, po sudu Kur'ana:
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَك بِهِ عِلْم…
Ne povodi se za onim što ne znaš!- dok nemate znanje o tome da li je tvorac filma baš šiija ne možete ga šijama pripisati, pa ako ipak to učinite, a to ne bude isitna onda na Sudnjem danu morate odgovarati pred svim šiijama u Božijem prisustvu, jer ste ih optužili za nešto što nisu učinili.
b) U slučaju da imate čvrsto uvjerenje da je to povezano sa šiijama – opet je pitanje da li taj film oslikava uvjerenje svih šiija ili samo one skupine čija djela se pokazuju u tom filmu, dok ostale šiije osjećaju odbojnost prema tome.
c) Pretpostvka da se radi o ponašanju svih šiija – da li se ponašanje, djela i moral sljedbenika jedne vjerske škole može pripisati samoj toj školi? Da li sve žene muslimanke nose hidžab? Zar niti jedan musliman ne prodaje , kupije ili konzumira alkohol? Zar se sve banke u muslimanskim zemljama čuvaju poslovanja sa kamatom koja je po kur'anskom propisu objava rata Bogu i Njegovom Poslaniku ( Bekare, 279)? Zar su svi muslimani čisti od oslanjanja na neprijatelja?A znamo da je prema Kur'anu oslanjanje na neprijatelja ulazak u vatru i gubitak Božije pomoći ( Hud, 114). Da li svi studenti muslimani na fakultetima klanjaju namaz? Zar među muslimanima ne postoje nemoralni i nešerijatski odnosi? Stotine i hiljade je ovakvih primjera. Da li po vašim riječima možemo sve to povezati sa islamom i časnim Kur'anom? Dakle, ako se udaljilo od Kur'ana i časnog suneta – a udaljili smo se – pa da li je to samo šiijska vjerska škola ili svi vjerski pravci i mezhebi?
Ja vas pitam da li postoji hadis, pa makar i sa slabijim lancem prenosilaca, koji ovakva djela musliamana smatra ispravnim? Koji nenošenje hidžaba smatra Božijim propisom? Ili koji rukovanje muslimana i muslimanki nemahrema smatra dovoljenim?
Prema tome, poštovani pitaoče, moramo biti razumni te razum i promišljanje učiniti čuvarom naše vjere. Moramo se udaljiti od jednostranog suda. Ako nas toliko potresa udaljavanje od Kur'ana, onda neka nas to potresa za sve. Ne treba da vlastite mane vidimo dobrim, a tuđe vidimo kao nedostatak. Svačije mane su mane, a dobro kod bilo koga jeste dobro. Časni Poslanik, s.a.v.a., kaže: “Rekao je moj brat hazreti Isa, a.s.: ‘Prihvatitie isitnu, pa makar njezin govornik bio na krivom putu, a neistinu odbacite makar njezin govornik bio na ispravnom putu.’ˮ Potom je Poslanik, s.a.v.a., kazao: “Budite kritičari prilikom prihvatanja ili odbacivanja riječi.ˮ Kritičarem nazivaju onu osobu koja ima mjerilo na temelju kojeg prihvata ili odbacuje govor. Jednako kao što zlatarnice imaju mjerilo uz pomoć kojeg određuju da li je neki materijal zlato ili samo ima zlatnu boju i ako jest zlato koliko karata ima.
Ako hadise budemo procjenjivali po mjerilu Kur'ana – a to je naredba časnog Poslanika – onda dobro možemo shvatiti kojoj skupini pripadamo – i ja kao pisac ovog odgovora i vi kao pitalac – da li u Džennet ili Džehennem. A to mjerilo je sljedeće:
فَإِنْ آمَنُواْ بِمِثْلِ مَا آمَنتُم بِهِ فَقَدِ اهْتَدَواْ
Pa, ako budu vjerovali u ono u što vi vjerujete, na Pravome su putu. (Bekare, 137)
Dakle, ako je naš iman srodan imanu Časnog Poslanika, s.a.v.a.,mi smo upućeni. Ali ako naše vjerovanje u Boga, Njegovog Poslanika, proživljenje, zakone i načela vjere nije kao Poslanikovo, onda nismo upućeni.
وَإِن تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا
…pa ako mu budete poslušni, bićete na Pravom putu (Nur, 54)
Ako u vjeri, moralu i životu slijedimo Boga i Njegovog Poslanika bit ćemo od upućenih, u suprotnom – nismo od upućenih.
Kur'an kaže:
أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ
O ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji. (Hudžuret, 13)
Dakle, svi ste Božija stvorenja i imate isto porijeklo, od jednog čovjeka i jedne žene. Nazivi crnac, bijelac, žut, nearap,evropljanin, azijac, itd. su samo radi poznavanja i uspostave odnosa među vama. Najplemenitiji od vas je najbogobojazniji. Dakle, jevrej, kršćanin, musliman, hanefija, malikija, šiija, vehabija… To su samo pojmovi kojima se nazivaju i po kojima se prepoznavaju skupine, ali ono što čovjeka čini bliskim Bogu i Njegovom poslaniku jeste takvaluk. Kur'an časni kaže:
إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ
Ibrahimu su od ljudi najbliži oni koji su ga slijedili, zatim ovaj vjerovjesnik i vjernici. – A Allah je zaštitnik vjernika.( Ali Imran, 68)
U vezi sa hazreti Ibrahimom kaže:
مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ
Ibrahim nije bio ni jevrej ni kršćanin, već pravi vjernik, vjerovao je u Boga jednoga i nije bio idolopoklonik. (Ali Imran, 67)
Prema tome, ako neko želi pronaći sreću i naći se u Božijem Džennetu i steći Božije i Poslanikovo zadovoljstvo, mora odlučili da će razmišljati samo o istini, a ne o imenima, pojmu ili skupini. Istinu treba držati istinom, pa makar bila od neprijatelja, a neistinu držati neistinom pa makar bila od prijatelja. Mjerilo svoje ljubavi i mržnje treba utemeljiti na istraživanju i znanju te ispravnom poznavanju Boga i Poslanika.
Posljednja stvar: Na kraju svog pitanja rekli ste da ćemo svi pred Boga stati. Ova stavka je najvažnije mjerilo procjene jednog čovjeka koji vjeruje u Boga i proživljenje, koje može odrediti njegov smjer u vjeri, moralu i ponašanju. Treba znati da je pravi i konačni sudija Uzvišeni Bog. Ako ispravno u ovo vjerujemo, sav naš trud bit će usmjeren u cilju naše zbiljske sreće. U onoj mjeri u kojoj budemo nemarni prema ovoj zbilji, toliko će naša vjera, moral, govor, stavovi, prijateljstvo i neprijateljstvo , pitanja i odgovori biti poljuljani i daleko od istine te beskorisni.
Zahvaljujem se na dovi koju ste uputili da nas Uzvišeni Bog uputi na Pravi put i kažem: Amin. Molim Uzvišenog Bog da usliša vašu dovu i uputi nas na Svoj pravi put obasut mislošću i ljubavlju. Da nas na tom putu poživi, usmrti i proživi. Naš učitelj, Bog mu se smilovao, je kazao: “Svaku noć prije spavanja obratim se Bogu riječima: ‘Gospodaru moj, ovo je moje vjerovanje koje ispovijedam, ali o Bože, ja vjerujem u ono što je Tvoj propis i što si spustio Poslaniku i ono što je on objavio iako svojim shvatanjem nisam to dosegnuo i sve ono što nije tvoj propis i sve ono što Poslanik nije rekao i ja poričem, iako je moguće da sam greškom to prihvatio.’ˮ
I ja se također trudim ustrajati na ovome i vjerovati u ono što su Bog i Njegov poslanik rekli iako usljed greške nehotično to poreknem i sve ono što Bog i Njegov poslanik ne prihvataju, ne prihvatam – iako usljed pogrešnog istraživanja to prihvatim.
Stoga, Bože moj pokaži mi Pravi put, put svih vjerovjesnika Tvojih i prijatelja i učini me čvrstim i postojanim u vjeri da u njoj umrem i proživljen budem.
Amin!
prof. Akbar Eydi