Dobro znaš a opet tvrdis da treba čestitati kršćanima praznike, eh pa to nije po Islamu možda po ovom novom vašem iz IZ .Imam Kur'an Časni u kojem nemam sumnje .
1 Odgovor
Uz tople selame izražavam želju da se svi muslimani upoznaju s logikom islama, riječima Objave i sunnetom Poslanika, neka je mir na njega i njegovu porodicu.
Ukazat ću na nekoliko stvari i nadam se da ćemo na njih obratiti pažnju jer je riječ o časnim ajetima i sunnetu Poslanika, neka je mir na njega i njegovu porodicu, da bismo izbjegli pretjerivanje i ekstremnost i ostali ustrajni na Pravom putu božanske upute.
Prvo: Kur'anska logika u odnosu s ljudima
Kur'an je knjiga upute i to za cijelo čovječanstvo, u svakom vremenu, na svakom mjestu i svim uvjetima, i ta je uputa zasnovana na dva glavna temelja, ljubavi i racionalnosti.
Niti racionalnost sama može biti upućivač, a niti ljubav bez razumnosti može postići i ostaviti trajni utjecaj na sagovornika. Kur'an kaže:
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُون
Reci: ‘O sljedbenici Knjige, dođite da se okupimo oko jedne riječi i nama i vama zajedničke: da se nikome osim Allahu ne klanjamo, da nikoga Njemu ravnim ne smatramo i da jedni druge, pored Allaha, bogovima ne držimo!’ Pa ako oni ne pristanu, vi recite: ‘Budite svjedoci da smo mi muslimani!’ (Âl-‘Imrân, 64)
Ovaj nam ajet donosi brojne poruke, od kojih je svaka svijetla baklja, blistava svjetiljka upute i korištenja plemenitim Kur'anom.
Prvo: Poslanicima božanskih vjera imaju zajednička svojstva
Svi su poslanici, mir na njih, prenijeli niz načela, zakona i programa, koji su stabilni, trajni i nepromjenljivi i koji treba da budu predmet pažnje ljudi do kraja svijeta, kao što su tevhid (monoteizam), odbacivanje idolopoklonstva, uspostavljanje pravde, duhovnost, sloboda u mišljenju i vjerovanju, borba protiv nepravde, pomaganje potlačenima i ugroženima itd.
Na osnovu kur'anskoga suda, suda zakona ljudskosti i tradicije poslanstva, dužni smo da, prvo, posjedujemo saglasnost i razumijevanje o tim zajedničkim svojstvima, drugo, da među sobom uspostavimo saradnju i interakciju u svrhu implementacije tih načela i, treće, da se na putu saradnje u svrhu uspostavljanja tih zajedničkih načela koristimo elementima ljubavi i racionalnosti da bi ta zajednička načela bila uspostavljena u društvu.
Drugo: Božija naredba je dobročinstvo, moralna vrlina i uljudno ponašanje
Kur'an, općenito, kaže:
وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا
I govorite ljudima dobro (Al-Baqarah, 83) Ljepota u govoru, ljepota u ponašanju, ljepota u djelovanju jasna su islamska načela u odnosu na sve ljude, pa čak i nevjernike s kojima postoji sučeljavanje, neprijateljstvo i sukob.
Može li se s neprijateljem ponašati drugačije nego pravedno. Pravednost je najljepši pojam i jedno od najsvetijih i najvrednijih pojmova vjere. Kur'an, sunnet i metodi Bogu bliskih bili su i jesu zasnovani na njemu.
Dakle, načelo dobročinstva, lijepog ponašanja i govora stabilno je načelo u islamu. Trajno je nepromjenljivo.
Treće: Najbliže prijateljstvo sa stanovišta Kur'ana
Kur'an jasno kaže:
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ.
Ti ćeš sigurno naći da su vjernicima najljući neprijatelji Jevreji i mnogobošci; i svakako ćeš naći da su vjernicima najbliži prijatelji oni koji govore: ‘Mi smo kršćani’, zato što među njima ima svećenika i monaha i što se oni ne ohole. (Al-Mâ'idah, 82)
Prvo, čovjek musliman i sljedbenik Kur'ana treba da ispravno poznaje neprijatelja i da ne tretira svakog nemuslimana kao svoga neprijatelja. Drugo, treba da odabere primjereno ponašanje i da, kao u trgovini, uzme u obzir i dobit i gubitak. (Naravno, misli se na dobit i štetu islama, islamske zajednice i zdravog društva vjernika.) Svakoga tretirati kao neprijatelja nerazumno je i protivno Šerijatu.
Treće, znanje, duhovnost, obredoslovlje, oslobađanje od oholosti jesu temeljna načela upute, jedinstva i života na osnovu Istine. Treba da budemo promotori vjere na osnovu znanja i istinoljubivosti te na temelju uravnoteženosti i poniznosti, a ne na osnovu nasilja, neznanja, egoizma, umišljenosti i to su jasna načela islama i muslimana. Islam, ne samo da ne prihvata nelogične, neetičke i pogrešne predrasude nego ih žestoko odbacuje.
Četvrto: Dijalog utemeljen na istinoljubivosti jedno je od islamskih načela
Ako neko od idolopoklonika tokom sukoba s islamom i muslimanima zatraži dijalog, Kur'an je naredio svome Poslaniku da mu treba dati priliku da dođe, kaže šta ima reći i da sasluša njegove riječi.
Ako prihvati, onda je ostvaren islamski cilj upućivanja, a ako ne prihvati, onda ga treba sigurno ispratiti do njegovog boravišta i postojbine. Jer oni ne znaju, a cilj Kur'ana jeste da ljude pouči i uputi. Rat nema originalnosti i rat nije cilj.
Rat je sredstvo za dva cilja u zajednici muslimana.
Prvo, za otklanjanje problema i prepreka koje neprijatelji postavljaju na putu muslimana da bi spriječili promoviranje islama i propagiranje ljudskih načela i objavljene spoznaje, i drugo, za pokazivanje moći muslimana da bi bili spriječeni napad, zavjere i neprijateljska planiranja protiv islama i muslimana:
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ
I protiv njih pripremite koliko god možete snage i konja za boj, da biste time zaplašili Allahove i vaše neprijatelje (Al-Anfâl, 60)
Zato je cilj vojne spremnosti, političke moći, dinamične ekonomije i kulture zasnovan na ljudskoj primordijalnoj prirodi očuvanje vjere, domovine, dostojanstva muslimana i zajednice vjernika. Moć i kapital u islamu nikada nisu uzurpatorski i kolonijalni.
Završna riječ:
Zar danas mislioci, studenti, profesori univerziteta, obrazovani mladići i djevojke nisu ti koji su se usprotivili i stali naspram zlobnih cionista i ubica djece i svojim glasom i povicima izazvali strah kod onih državnika koji podržavaju taj lažni režim? Jesu li oni svi muslimani? Mnogi od njih su kršćani, mnogi su jevreji, mnogi su laici, ali su sačuvali svoju ljudsku savjest i moralno dostojanstvo. Treba li ih optužiti zato što nisu muslimani, a hvaliti one vladare naizgled muslimanskih zemalja koji podržavaju Izrael i podupiru ga i koji u ličnoj karti imaju samo ime islamsko, ali ne i djelo i mišljenje?
Je li to logika islama i je li to Poslanikov sunnet?
Na kraju, kršćanski blagdan povezuje se s rođenjem Božijeg poslanika kojeg i volimo i poštujemo. Njemu i njegovoj časnoj majci pripisujemo vrijedan i uzvišen položaj. Uzvišeni Bog ga je nazvao uzorom za muslimane, a Merjemu, čije je okrilje pripremio za pojavu Božijeg poslanika, čistom. Neka je Božiji mir i blagoslov na sve Božije poslanike i časnu hazreti Merjemu.
prof. Akbar Eydi