Imam pitanje i molio bih vas za odgovor. Zašto mezarovi časne porodice, neka je mir na njih, nisu u Medini kraj poslanikovog neka je mir na njega i njegovu časnu porodicu..
Da li je istina da je malo ljudi prisustvovalo poslanikovoj, neka je mir na njega i njegov ehli bejt, dženazi?
Da su ostali birali halifu dok ga je hazreti Ali pripremao za dženazu?
1 Odgovor
U ime Boga,Milostivog,Samilosnog
Es-selamu alejkum
Vezano za prvo pitanje potrebno je reći sljedeće: Budući da se mezar časnog Poslanika, s.a.v.a., nalazi u kući gdje je živio, a kuća se nalazi pored mesdžida, kada bi svi članovi Poslanikove porodice bili pokopani pored njegovog mezara mesdžid bi se praktično pretvorio u groblje, a to ne bi bilo ispravno. Kao drugo, mi ne znamo tačno uslove onog vremena, a Poslanikova porodica i drugovi smatrali su da je dobro baš onako kako su potupili. Ova tema i nije toliko važna da bi mi danas o njoj raspravljali, jer postoje važnije i značajnije teme u islamskom svijetu kojima se trebamo baviti. U jednoj predaji koja se prenosi od hazreti Sadika, a.s., se kaže: “Ako izvršavanje pohvalnih radnji ide na štetu izvršavanja obaveznih, onda ih treba napustiti dok ne dođe vrijeme za njih.” Ovo je vrlo važno životno pravilo. Dakle, treba posložiti prioritete i njima se baviti. Prvo pitanje koje ste postavili danas nema prioritet u našem vjerskom, islamskom i društvenom životu.
Vezano za dženazu časnog Poslanika, s.a.v.a.
Kada se proširila vijest o smrti Poslanika, s.a.v.a., čitava Medina je bila obavijena tugom, ali nije bio ispraćaja dženaze, jer je Poslanik, s.a.v.a., preselio u svojoj kući gdje su ga odmah potom gusulili i klanjali mu dženaza-namaz. Pa prema tome nije bilo ispraćaja dženaze da bi se govorilo o malom ili velikom boju ljudi na ispraćaju.
Vezano za izbor halife kao nasljednika Poslanika, s.a.v.a., moram reći da se spomenuta tema treba raspraviti i istražiti na svom mjestu, bez ikakve pristranosti, ali s ozbirom da je ova web-stranica medij koji pripada svim ljudima, ona nije mjesto rasprave o spomenutoj temi jer su mudri neprijatelji i šejtan usredotočeni na razlike u islamu, kako bi baveći se njima isčupali korijen islama. Kolektivna svijest, propis Kur'ana i slijeđenje Poslanikovog suneta zabranjuju nam da u ovim posebnim uvjetima ulazimo u raspravu o spomenutoj temi.