Esselamu alejkum we rahmetullah. imam par pitanja.. Zasto sure u Kuranu nisu poredane po redoslijedu objave,,i da li su ajeti u surama zapisani po redoslijedu kako su objavljivani.? ako nisu, zasto? zatim,, kako mozemo biti sigurni da u Kuranu nema nista dodato ili oduzeto?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Vezano za vaše pitanje, obratite pažnju na nekoliko stvari:
1. Sure u časnom Kur'anu nisu poredane redoslijedom kojim su objavljene, a ni ajeti nisu poredani po redoslijedu objave, jer neki ajeti jedne sure su objavljeni u Mekki na početku poslanstva, dok su drugi objavljeni u Medini. Pa prema tome, ni ajeti ni sure časnog Kur'ana nisu poredani po redoslijedu objave, iako je kod ajeta u većini slučajeva ispoštvan taj redoslijed.
2. Na početku poslanstva svaki ajet koji je spušten posredstvom Poslanika, s.a.v.a., ljudima je proučen i ljudi su ga pamtili te su posvećivali veliku pažnju praktičnoj primjeni ajeta i postavljali ih kao načelo u svom životu. Stoga, većinu kur'anskih ajeta muslimani su znali napamet, provodili u djelo i promicali među ljudima.
3. U ono vrijeme, po izričitoj zapovijedi Božijeg Poslanika, s.a.v.a., ajeti su se zapisivali. To su radili posebno određeni ljudi, koji su stalno sakupljali ajete, a časni Poslanik ih je potvrđivao. Nakon Poslanikovog preseljenja na Ahiret, ono što je bilo kod ljudi sačuvano praktično se primjenjivalo sve do vladavine Osmana ibn Afana, koji je naredio da se svi listovi na kojima je bio zapisan Kur'an objedine u jednu knjigu, a ostatak listova da se uništi. U ono vrijeme hazreti Ali je rekao da ima listove na kojima je zapisao ajete i sure Kur'ana po redosljedu njihove objave, ali iz nekog razloga to nije bilo prihvaćeno, a hazreti Ali je taj primjerak sakrio i nikome ga nije pokazivao kao ne bi, ne daj Bože, došlo do razilaženja u islamskoj zajednici ili kako ga neprijatelji islama ne bi iskoristili protiv muslimana. Sam hazreti Ali se koristio Kur'anom koji se sakupljen po zapovijedi trećeg halife Osmana. Redosljed koji imamo danas je upravo spomenuti, sakupljen u vrijeme trećeg halife.
4. Sigurnost da časnom Kur'ani ništa nije dodato i oduzeto
Postoji mnogo dokaza da je ovaj Kur'an baš onaj Kur'an objavljen Poslaniku, s.a.v.a., koji je on razglasio ljudim, pri čemu niti jedan harf nije dodan ili oduzet.
Prvi dokaz: Uzvišeni Bog jasno je rekao: Mi smo ovaj Kur'an objavili i Mi ćemo ga čuvati. (Hidžr, 9). Kada Uzvišeni Bog Koji je Moćan i Znalac daje obećanje, onda će se ono sigurno obistiniti. S druge strane, jasno je rekao da u Kur'anu nema mjesta neisitni (Fusilet, 42) jer dodavanje ili oduzimanje Kur'anu samo jednog harfa jednako je unošenju neistine u njega, a Uzvišeni kaže da u Kur'anu nema neisitne (nije bilo u prošlosti niti će biti u budućnosti).
Drugi dokaz: Svi muslimani većinom su bili hafizi Kur'ana, njegovi ajeti su bili poznati, pa je u vrijeme sakupljanja Kur'ana za svaki ajet koji se zapisivao desetina učača i hafiza posvjedočila njegovu istinitost.
Treći dokaz: Ova Knjiga je od Boga kao uputa ljudima do Sudnjeg dana i nije moguće da Božijoj zapovijedi upute neko ili nešto zasmeta, time što će nešto dodati ili oduzeti časnom Kur'anu. Pa prema tome, ovaj Kur'an danas je upravo Kur'an objavljen Poslaniku, s.a.v.a.
Četvrti dokaz: Mudžize koje su dokazivale Kur'an u vrijeme Poslanika i danas postoje u Kur'anu. Kur'an kaže: Ako vi sumnjate da ovaj Kur'an nije od Boga pa doneste vi jednu suru kao što je njegova! (Bekare, 23). Neke sure su dužine retka, kao što je to sura Kewser, ali niko ne može ponuditi čak ni tako kratku suru.
Peti dokaz: To što su ajeti razbacani po cijelom Kur'anu nije dokaz da je nešto njemu dodato ili oduzeto. Zamislite da imate svežanj od sto novčanica po sto dolara zamotanih u jedan papir prema posebnim brojevima ili da imate skupocjenu ogrlicu u lijepoj kutijici i najednom se papir pocijepa ili ogrlica pukne pa se razlete zrna zlata ili novac – naravno da će se samim time razletjeti i brojevi i cedulje, ali ništa se od zlata ili novca nije oduzelo ni dodalo, njihova vrijednost i količina se nije umanjila niti povećala.
Pa prema tome “razbacivanje” sura i nekih ajeta ne znači da im je nešto dodavano ili oduzimano ili da je njihova vrijednost i mudžiza časnog Kur'ana umanjena.
Ako želite, možemo nastaviti razgovarati na ovu temu.