Hteo bi da pitam,zasto se u suretu azhab 40,u ajetu se kaze da je nas Poslanik a.poslednji “nebih” ali ne kaze i poslednji “resul”
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Ako ispravno percipiramo značenje riječi nebijj i resul, ovo pitanje će postati jasno. Značenje riječi nebijj je obaviješten, upućen i znalac neke skrivene zbilje. Ova riječ izvedena je iz glagola nebe'e (نَبَأَ) u značenju obaviještenosti. Značenje riječi resul je poslanička misija ili dužnost prenošenja neke poruke ljudima. Neko može biti poslanikom kada, kao prvo, dobiva vijesti, upute i znanje od Uzvišenog Boga iz skrivenog svijeta, i drugo, dužan je te vijesti i to znanje prenijeti ljudima. Ako se ova dva uvjeta kod neke osobe ispune, za nju onda kažemo da je poslanik. Ako ne postoje ova dva spomenuta uvjeta, onda osoba nije ni resul ni nebijj. Međutim, ako je osoba obaviještena o znanju iz skrivenog svijeta, ali ga nije dužna obznaniti, onda za nju kažemo da je nebijj ili vlasnik skrivenih vijesti i božanskih tajni. Pa, prema načelu da je svaki resul nebijj, a svaki nebijj nije resul, kada Gospodar u Kur'anu kaže da je on (naš Poslanik) posljednji nebijj, to znači da se vrata obaviještenosti iz skrivenog svijeta pod nazivom “vjerovjesništvo” za ljude zatvaraju i da neće biti nebijja nakon njega. Ono što iz toga prirodno i logički slijedi jeste da neće biti ni novog resula. Trebamo znati da obaviještenost i znanje o skrivenom svijetu i božanskim tajnama postoje u dva oblika:
1. U djelokrugu poslanstva,
2. U djelokrugu vilajeta.
Kada je riječ o obaviještenosti iz skrivenog svijeta, za ljude jeste zatvoren djelokrug poslanstva, ali su tajne duhovnog carstva zauvijek otvorene za ljude putem vilajeta. Čak je moguće da ljudi putem vilajeta saznaju tajne koje su uzvišenije od onih koje su dolazile putem poslanstva. Stoga ne treba misliti da su se vrata skrivenog svijeta nakon posljednjeg Poslanika zauvijek zatvorila; baš naprotiv, zatvaranje vrata poslanstva znači otvaranje vrata vilajeta. Dakle, ljudi dosljednim slijeđenjem kur'anskih zapovijedi i tradicije Poslanika mogu sebe uzdignuti na položaj na kojem su im dostupne tajne i znanja skrivenog svijeta. Poslanik, s.a.v.a., obrazlaganjem kur'anskih ajeta i hadisa promovirao je ovu metodu i pozvao ljude da se njom okoriste. Primjera radi, prenosi se hadis časnog Poslanika, s.a.v.a., u kojem on kaže da će ljudi, ako ga budu slijedili i od sebe odagnali dva nedostatka, moći vidjeti i čuti od skrivenog svijeta ono što on vidi i čuje.
Ta dva nedostatka su:
1. Pretjeran i beskoristan govor, dakle govor u kojem nema dobra za Ovaj i Budući svijet,
2. Dopuštanje da u naša srca ulazi sve i svašta.
Jedna od prepreka stizanju čovjeka do istinskih zbilja jeste i njegova povezanost sa onim što nije Bog i naklonjenost prema onome što nije zbilja. Nadamo se da ćemo se istinskim slijeđenjem zapovijedi Kur'ana i islama te dubokim razmišljanjem o kur'anskim ajetima osloboditi Ovog materijalnog svijeta i stići do konačnog i vječnog savršenstva.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh