Selam alejkum brate Akbar Eydi, neka Vas Allah nagradi za za trud koji činite da lude na pravi put uputite, naravno sa vašom redakcijom. Prvi put čitam ova pitanja i vaše odgovore i moram reći da ste tih i dajete precizne odgovore, iako su neka pitanja vrlo provokativna. Ja sam 34 godine star, a od 25-te godine života sam prešao iz hanefijskog mezheba u džaferidski elhamdulillah, i ipak se razumijem dobro sa svojim roditeljima koji su hanefijskog mezheba. Pa daj Bože da se svi muslimani sporazumiju. Imam jednu molbu za braću sunite: prije nego što kritikujete, prvo učite upoznati nekoga, to je vrlo važno. Rasulallah je rekao: “Prije nego tražite tuđe greške, gledajte u svoje greške.” Neka nam se Allah smiluje svima, jer Njegovu milost trebaju i oni koji su na Pravom putu.
Moje pitanje glasi: kako da postupim sa ženom koja kaže da vjeruje u Boga, ali se ne oblači islamski, ne klanja, ali posti Ramazan. Da li je takva žena halal?
1 Odgovor
Zahvaljujemo Vam se na iskazanoj pažnji i poštovanju. Također se zahvaljujemo Uzvišenom Gospodaru zbog činjenice da živite s roditeljima na lijep način, kao i zbog toga što nemate međusobnih problema. Također Vam čestitamo od srca na ovom islamskom moralu i od Uzvišenog Gospodara molimo da pomogne i vama da nastavite tako, kao i svim muslimanima, i pojedincima i grupama.
Hadis koji ste citirali iz sebe izliva cio svijet svjetlosti i poruka. Ukoliko bismo svi mi radili u skladu s njim, sasvim je sigurno da ne bi ostalo vremena i prostora za traženje tuđih mahana. S druge strane svi, baš svi imamo potrebu za milošću, pažnjom i naklonošću Božijom, kako se u Kur’anu kaže: A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti njegove, nijedan se od vas nikada od grijeha očistio ne bi, ali Allah čisti onoga koga On hoće. Allah sve čuje i sve zna. (Nur, 21.)
U hadisu se kaže: “Kada želiš spomenuti nedostatak drugoga, razmisli da li i ti imaš isti ili sličan nedostatak. Ukoliko imaš, onda je veliki nedostatak za čovjeka da previdi svoju, a da vidi tuđe mahane (nedostatke). Ukoliko pak nemaš, iz zahvalnosti prema Uzvišenom Gospodaru prođi se spominjanja tuđih nedostataka.”
Što se tiče pitanje koje ste postavili:
Islamsko oblačenje je obavezno, zato je njegovo namjerno zapostavljanje haram. Isto tako je i sa namazom. Međutim, ono što jednu ženu muslimanku čini zabranjenom muslimanu ili obratno, jeste slučaj da se njeno negiranje namaza ili hidžaba na neki način vraća na nijekanje poslanstva. U suprotnom, nije haram jer je riječ o muslimanu/ki i može se s takvom osobom stupiti u brak i živjeti s njom. Naravno, obavezno je (vadžib) voditi računa i čuvati stepene naređivanja dobra sa prijatnim tonom (na blag način). To se mora biti obavljati korak po korak, sa islamskim moralom, objašnjavajući materijalne i duhovne koristi, te na taj način ili naređivati dobro ili odvraćati od zla. Sama činjenica da ona posti uz mjesec Ramazan je pokazatelj pozitivnog koraka za njenu uputu.
S nadom da idućeg mjeseca Ramazana neće propustiti namaze, te da će poštovati islamski način odijevanja.