Prvo mali uvod, a onda ću postaviti pitanje. Hvala Allahu što nam je dao ljude kao što ste vi, koji se u svakom vremenu trude da nas obavijeste o stvarima koje nam nisu jasne. Iskreno vam pišem, kada otvorim vašu stranicu, kao da sam ušao u dženetsku baštu i ubirem plodove.
Prvo pitanje je: Ako smo svi ljudi u svijetu sinovi Ademovi, a nas ima u bijeloj, crnoj, žutoj i crvenoj boji, postavlja se pitanje koje je boje bio Adem a.s. ako možete opširnije objasniti, biću vam zahvalan.
Drugo pitanje: Zanima me o inkarnaciji. Da li je dozvoljeno islamu ili nije, ako nije onda zašto?
Uz selame i dove.
1 Odgovor
Uz zahvalnost na vašoj dobroti i susretljivosti prema prijateljima, ponizno molim Allaha da na temelju vaših dobrih gledišta i Svoga gospodskog i božanskog položaja postupa prema nama, i da nas ne obruka na Sudnjem danu kada se otkriju tajne, već da sve robove svoje obaspe Svojom milošću i dobrotom.
U vezi s bojom kože, Kur'an na jednom mjestu govori o rasama, iz čega osim toga što nam postaje jasna suština različitosti boja kože, također učimo lekciju o jednoći Božijoj, jer su različite boje kože, mnogovrsni jezici, različite rase ljudi, pokazatelji Božije moći i Njegove uprave nad svijetom. O ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvorismo, i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha jeste onaj koji je najbogobojazniji. (Hudžurat, 13.)
Dakle, različitost boja i narodnosti je radi lakšeg upoznavanja i prepoznavanja. Pored toga što potičemo od jednog muškarca i jedne žene, ipak, Božijom moći podijeljeni smo na skupine, na narode, na rase – da bismo se upoznali.
Temu vašeg pitanja, trebali bismo uzeti za lekciju o tevhidu (Božijoj jednoći), o znaku moći Božije. Iz te bismo lekcije trebali naučiti da budemo ponizni i predani pred Božijom veličinom, mudrošću i moći, te da neprestano budemo predani sjećanju i mislima o Njemu. Hazreti Alija, u jednom od govora (Staza rječitosti, 232. govor) spominje prirodni tok različitosti među ljudima, te o različitosti razmišljanja i duševnih karakteristika, ukratko, njegove riječi su sljedeće: Razlog različitosti ljudi potiče iz različitosti osnovnog porijekla. Razdvojila ih je različitost smješe ilovača njihovih (hrana koja se upotrebljava) koja bijaše ili slana ili slatka, ili gruba ili mehka. Sliče jedni drugima po bliskosti zemlje, a razlikuju se zbog njene daljine (vjerovatno ukazuje na ontogenezu i ontologiju). Ponekad je osoba lijepa lica ali glupa, neki su visokog stasa ali plitkih ambicija, neki imaju ružna lica ali dobra djela, neki su niskog rasta ali dubokoumni, (ukazuj na morfologiju i prozopolepsiju). Neki su tako čista porijekla, ali zaprljanog morala, neki imaju dobro srce ali su isfrustrirani, te na kraju oni koji su i otvorenog jezika (elokventni) i budnog tj. svjesnog srca,.
Dakle, korito kojim teku ove razlike, Božijom voljom, jesu prirodne zemaljske tvari, upravo kako Božija moć čini da iz jedne zemlje raste cvijeće najrazličitijih boja, tako je i po pitanju razlika među ljudima. Trebamo imati na umu činjenicu da ovo pravilo ni u kojem slučaju ne predstavlja prisilu i nemogućnost izmjene. Ne, uopće nije tako. Postojanje različitosti u mišljenjima, ili različitosti u rasi i boji kože, što sasvim prirodno ima svoje posebne karakteristike i rezultate, predstavlja aspekt stvaranja. Odgajanjem, snagom volje i želje, te sposobnošću biranja – sve se to može promjeniti. Najzad filozofija prisustva poslanika, jeste izmjena načina razmišljanja i promjena morala, te njihovog postavljanje na putanju Istine. Kao što danas moć znanja čini da genetika može mijenjati boju kože, snagom volje i razmišljanjem mogu da se izmijene moralne odlike i običaji, kao što su Božiji poslanici kroz povijest loše običaje pretvarali u dobre, a tvrdokornost i oholost u dobrohotnost i ljupkost, te dobar moral.
Nadamo se da će nas Uzvišeni Allah sve uvesti u okvir Istine i napojiti nas sa zdenca Svoje Jednosti.