Pozdrav iz Hrvatske, pozdrav iz Požege! Zanima me koja je prava bit ezoterije, okultizma, hermetizma i tih mističnih istočnih pokreta i disciplina. Jesu li ta drevna učenja u medijima prikazana na krivi način kroz tarot, astrologiju, visak, bioenergiju, horoskop? I još jedno pitanje: Koji je pravi smisao tajnih društava? Kakvog smisla ima posjedovanje „tajnih znanja“ i „ Istine“ za mali broj ljudi?
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Ako bismo željeli općenito znati ispravnu analizu unutarnjih znanja, moramo obratiti pažnju na jednu istinu, koja glasi svijet ima dva lica, vanjsko i unutarnje, a ova istina postoji i u čovjeku i mimo čovjeka.
Pod unutarnjim licem se podrazumijevaju vanjske snage (čula) i percepcije koje nutrinu ne mogu da shvate. Znači, postoje zbilje koje se ne mogu vidjeti okom, čuti uhom, ne mogu se omirisati, opipatu. Za primjer možemo navesti zakon gravitacije koji postoji, međutim ovaj 100 % naučno dokazani zakon nije moguće shvatiti ni vanjskim snagama opažanja (čulima) čovjeka i kao rezultat toga, na ovaj način ga nije moguće ni dokazati. Međutim, postoji način da se dokaže, korištenjem drugih sredstava mimo snaga percepcije i čula.
Da mi sami nismo iskusili, ne bismo mogli da shvatimo kako je moguće vidjeti zbilje dok su oči zatvorene, kako je moguće čuti glasove i zvukove, a uho je začepljeno?! A to se sve događa dok je čovjek duboko utonuo u san. Međutim, pošto smo iskusili i redovno od drugih čujemo da su neku osobu ili neki događaj vidjeli u snu, tada vjerujemo i prihvatamo. San je najbolji dokaz toga da postoje zbilje koje su od većine ljudi skrivene, ali ipak postoje i nemoguće ih je negirati.
Pitanje
Šta je razlog skrivenosti ovih zbilja od većine ljudi, i da li je moguće shvatiti i razumjeti ih općenito? OdgovorOvo je jedna potpuna filozofska rasprava, koja iziskuje preciznost i više vremena, međutim ukratko je moguće ponuditi dva odgovora. Prvi je taj da čovjek ima mnogobrojne snage i čula, i svaka od njih posjeduje određenu osobenost, kao i posebne potrebe i htijenja. Poput oka koje samo uživa ili ne uživa gledajući boje, oblike i slično. Ili uho koje uživa u slušanju harmoničnih glasova, kao i ostale vanjske snage i čula. Ako bi se čovjek potpuno usmjerio na samo jednu od ovih snaga i čula, zapostavio bi ostale. Zato snaga percepcije ne može da čovjekovu pažnju privuče sebi. Ako Vi sa potpunom pažnjom i preciznošću gledate jedan film ili prizor koji volite, i u njih unesete svu svoju pažnju, zasigurno postajete nemarni prema čulu i snazi sluha, okusa i dodira. Iako se oko vas nalazi stotine glasova, Vi kao da ih ne čujete, i obratno.
Stoga, ozbiljna pažnja čovjeka koja je usmjerena materijalnim stvarima, poput prizora, jela, strasti, novca, vladanja, odmaranja i sl, uzrok je da čovjek ne obrati pažnju na duhovna pitanja. Ibn Sina (Avicenna) prije hiljadu godina, i Mulla Sadra prije više od 4 stoljeća dokazali su ovu istinu i zbilju – da ako se čovjek (bilo koji čovjek, na bilo kojem mjestu u svijetu, i sa bilo kojim uvjerenjem) okrene asketizmu, i oslobodi se materijalnih pitanja, onda ono što vidi u svijetu snova, može vidjeti i u svijetu budnosti. Korijen ovih učenja se nalazi u riječima poslanika. Hazreti Isa, a.s., (Isus) je isto ovo rekao, hazreti Musa, a.s., (Mojsije), je isto ovo rekao, a hazreti Muhammed, s.a.v.a., je potvrdio njihove izjave i dodao im dublja značenja. Znači, nemarnost ljudi prema njihovoj nutrini i unutarnjem svijetu uskratio im je ove zbilje.
Druga napomena: Moć percepcije čovjeka ima svoja ograničenja i on ne može vidjeti svaku zbilju, kao što je ne može ni čuti. Zato, ako između stvari koje se mogu osjetiti i čovjekova oka ne bude postojao odnos, određena granica, ono neće biti u mogućnosti da vidi osjetilne stvari. Ako bi bili previše blizu oku, ono neće biti u mogućnosti da vidi predmete, a isto i ako su u određenoj mjeri udaljeni od oka, ono neće biti u stanju da ih vidi. Isti primjer se tiče frekvencije zvukova i glasova. Što se tiče čula i snage osjetila je isto stanje, ako bi do čovjekove kože, mesa i kosti stigla prevelika vrućina, tada ne bi osjećao bol, niti jaku hladnoću, i obratno. Znači, da bismo otkrili unutarnje zbilje potrebno je aktivirati i pokrenuti unutarnja čula i snage. A ako njih pokrenemo i aktiviramo sigurno ćemo vidjeti zbilje svijeta, i tako ćemo doći do snage i sposobnosti koja se ne može porediti s materijalnim sposobnostima čovjeka.
Jedan od važnih i osnovnih ciljeva vjere i Božijih poslanika jeste upravo da čovjeku objasne da on nije samo ono što sam vidi, niti je svijet ovo što se može vidjeti vanjskim čulima. Ti si veći od svijeta prirode, a svijet prirode je stvoren da bi ti služio. Istovremeno, svijet prirode osim ove vanjštine posjeduje veliku zbilju: ova priroda, sa svom svojom prostranošću, sa svim zakonima koje ima i koji su povezani u lančane veze, u usporedbi sa tom istinom je poput male kapi naspram beskonačnog okeana. Stoga, s jedne strane čovjekov nehaj je uzrok nepoznavanja njegove unutrašnjosti, kao i unutrašnjosti svijeta, s druge strane zadovoljavanje čovjeka sa ovim vanjskim snagama i čulima percepcije je uzrok zatajenja ovih zbilja, pa tako čovjek ne poznaje ni sebe, a ni svijet.
Zašto su ove nauke većinom na istoku?
Razlog ovoga je povezanost istočnjaka sa učenjima Božijih poslanika. Korijen i osnove ovoga se nalaze u učenjima vjere i njenim propisima. Nažalost, i oni zbog neispravnog shvaćanja ovih učenja nisu mogli ova znanja usmjeriti onim smjerom koji su poslanici spominjali, a zakoni svijeta se kreću prema onom što je vjera rekla. Zato su oni izašli iz svoje posebne putanje, pa su mnoge njihove tvrdnje lažne, ili su ostali u samim uvodima, odnosno nisu prodrli u duhovni svijet, već samo u svijet prirode. Naprimjer, sila gravitacije je prirodni zakon, a ako neko aksetizmom prodre u zakone prirode, onda ih može i kontrolisati. S druge strane, predstavljanje ljudi herojima i junacima uzrok je da se ove zbilje prikažu kao nedokazive bajke. Neki se pak njima koriste kako bi došli do materijalnih dobara, što je uzrok da se neki školuju i da ih bez ikakva motiva negiraju i smatraju izmišljotinama.
Koji je pravi smisao tajnih društava?
Ako pod pojmom društvo mislite duhovna društva, tada je razlog jasan.
Kao prvo, mnogi, zbog zaposlenosti u materijalnim pitanjima, ne vjeruju u ovakve izjave.
Kao drugo, ono što čuju ne smatraju kompatibilnim sa naučnim i vjerskim zbiljama. Stoga, oni koji vjeruju u ove tvrdnje, da bi se očuvali od uznemiravanja, negiranja i ismijavanja potajno rade ova posebna djela.
Ako ste pod pojmom tajna društva mislili politička društva i društvene organizacije tada o njihovom postojanju moja malenkost nije obaviještena, a ujedno ni oni ne žele da mi znamo za njih.
Kakvog smisla ima posjedovanje „tajnih znanja“ i „ Istine“ za mali broj ljudi?
Postojanje zbilja i istina i njihova vrijednost ne ovisi o prihvatanju ili negiranju drugih. Istina je istina, bila ona prihaćena ili ne. Da li je zakon gravitacije u dalekoj prošlosti, kada ga ljudi nisu ni poznavali bio bez koristi? Ili, da li je njegova korist koristila neznalicama? Da li je kretanje planete Zemlje – koje je dokazao Galilej, i kojeg su kao i stotine drugih spalili u vatri neznanja, ili ih ubijali u crnim rupama zatvora – bilo od koristi ljudima? Znači, postojanje istine nije povazeno sa vjerovanjem ili nevjerovanjem ljudi, ona se kreće ozbiljnom putanjom prema cilju zbog koji je i stvorena. Zato i ne spada uslovljena pitanja, pa da bismo rekli zašto samo neki posebni imaju znanje o tome i kakva je korist u tome? Bilo da mi znamo ili ne znamo, bilo da prihvatimo ili negiramo – ovaj svijet ima dva lica, ovo vanjsko osjetilno lice i unutarnje, nevidljivo lice koje se sa vanjskim čulima ne može dokučiti. A jednoga dana ćemo doći do te istine i prihvatit ćemo je. S druge strane, čovječanstvo sa svim svojim napetkom u nauci, industriji, tehnologiji itd, još se nalazi u prvoj uličici duhovnosti. Ovo čovječanstvo će jednoga dana doći do tačke gdje će se okoristiti unutarnjim zbiljama i istinama. Zato je sa stanovišta islama i časnoga Kur'ana budućnost ljudi blistava budućnost. Horizonti nauke, slobode, duhovnosti, slijeđenja zakona, spoznaje zakona stvaranja, uspostava pravde i desetine prohtjeva čovjeka i njegove prirode će postati jasni. Ova nada i iščekivanje je čovjeku u vjerskim spisima predstavljeno općenito, a u islamu i Kur'anu časnom posebno. U nadi za taj dan.
Nadam se da sam ispravno shvatio Vaše pitanje. Biću Vam zahvalan ako budete imali još pitanja, da nam ih proslijedite.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh