Kako komentirate reagiranje prof.dr. Zudije Adilovića na ono što ste vi postavili kao reklamu na vašoj stranici u rubrici, drugi o nama.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum
Da, naravno da smo vidjeli njegovu reakciju i s tim u vezi smatram da je važno reći nekoliko stvari:
1. Značenje jedinstva i saradnje
Svakom razumnom čovjeku jasno je da jedinstvo i saradnja na temelju bogobojaznosti i dobra imaju smisla onda kada u nekim pitanjima postoje razlike u mišljenjima. Naravno, cilj Fondacije nikada nije bilo jedinstvo u svim pitanjima, kao što ni potvrđivanje i saradnja gospodina Adilovića nije bila potpuna i u svakom pogledu. Stoga je značenje jedinstva okorištavanje zajedničkim stavkama dvije zemlje, dvije osobe, dvije organizacije i ništa više od toga.
2. Šta je zančenje razlika?
Razlike nikada ne podrazumijevaju neprijateljstva ili netrpeljivosti, jer neprijateljstvo dobiva svoj smisao onda kada ne postoji zajednička stvaka kod dvije skupine, već postojanje jedne negira postojanje druge, ali razlike nemaju to značenje. Kod mnogih država, pojedinaca, mezheba, pa čak i porodica, dakle braće i sestara postoje zajedniče tačke i koristi, dok u isto vrijeme postoje i tačke u kojima se razilaze, ali u svakom slučaju oni su saglasni u stavkama koje su im zajedničke. Prema tome, baš kao što je i gospodin Adilović rekao i pored razilaženja mišljenja po nekim pitanjima, u drugima postoje stvari oko kojih se slažemo i u kojima ćemo stajati zajedno u odnosu na neprijatelje islama. To je razuman metod svih ljudi u svim sferama društvenog života.
3. Vezano za sadržaj koji se povezuje sa gospodinom Adilovićem
Moram kazati da je islamski svijet danas suočen sa dvije skupine koje se, spoljno gledano, razlikuju u mišljenju i cilju, ali u jednoj stvari se slažu te međusobno podržavaju i nadopunjavaju. Te dvije skupine su:
a) Prijatelji neznalice
b) Neprijatelji znalci
Ove dvije skupine u stvaranju sukoba u islamskom umetu imaju jedinstvenu odliku – iako svaka za sebe ima različit cilj – te je ishod njihovih djela jedan. Ili, po riječima jednog muslimanskog učenjaka iz ranijih vremena: “Komunizam i imperijalizam su kao dvije metalne oštrice makaza koje, iako stoje jedna naspram druge, imaju jedinstven cilj i zajedničku korist, a u ovom slučaju to je uništenje islama.ˮ
Upravo zbog navedenog sumnjam u riječi koje s njim povezuju i ako se susretnemo, sigurno da ću ga za to upitati. Mi ćemo ovo bratski riješti i nema potrebe za povlačenjem ove rasprave po javnim medijima, jer i on nas vrlo dobro poznaje, a i mi njega.
Od Uzvišenog Boga molim uspjeh za sve, jer samo je On vlasnik uspjeha.
Na temelju gore napisanog može se reći da tekst o kojem je riječ ima dva dijela. Prvi dio je jedan prirodan i običan posao, i tačno je da u tom dijelu ne postoji pitanje potvrđivanja na način potpunog potvrđivanja. Tačno je da je on to rekao, kao i to da naša namjera u vezi tog teksta i objavljivanja njegovog govora nije bila da kažemo kako ne postoji nikakvo razilaženje u mišljenjima. A što se tiče drugog dijela, na osnovu kojeg su se izrodile neke optužbe, mi to ne pripisujemo njemu, jer nas i Kur'an i sunnet uče da se djelo brata vjernika nikada ne tumači i razumijeva kao fesad, već da se tumači kao ispravno. Shodno ovoj vjerskoj logici, dok ne čujemo od njega takvo što, njemu to i ne pripisujemo. Kada se u potpunosti uvjerimo da je on rekao takvo što, uputit ćemo mu odgovarajući odgovor.