ako je Bog tako milostiv..zast onda prijeti strasnim i uzasnim stvarima.. koja je filozofija Bozjih prijetnji ljudima? selam
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Na vaše iznenađenje upravo strogost, zastrašivanje i kažnjavanje Božije proizlazi iz Njegove milosti, dobrote i ljubavi.
Pojašnjenje: Zamislite oca koji jako voli svog sina uz to je bogat i ima carstvo koje želi, među svom drugom djecom i rodbinom, prenijeti baš na tog jednog sina. Ali naravno, postavlja uvjete: da ne prijateljuje sa svojim neprijateljima i sa očevim neprijateljima koji spremaju zasjede i prevarom mu žele uzeti bogatstvo i moć. Shodno tome, otac – da bi sačuvao sina od opasnosti koje mu prijete – poduzima tri koraka. Prvo: Upoznaje sina sa opasnim ishodom neprijateljske prevare, a u isto vrijeme ga upoznaje sa vrijednostima bogatstva i moći te sa mirom i spokojem, koji postoje u okrilju te moći i bogatstva. Drugi korak: Određuje nagrade za sina, kako bi uz pomoć tih nagrada odvratio njegove misli o nužnostima i sredstvima koja je za njega pripremio zajednički neprijatelj i treći: zastrašivanje sina činjenicom da ako se okrene nekom od njihovih zajedničkih neprijatelja, prvo će mu uskratiti sve blagodati koje očekuje, a drugo – past će u ruke onog zajedničkog neprijatelja, koji je za tebe predvidio i isplanirao gorku sudbinu. Zar ovo očevo zastrašivanje nije rezultat ljubavi koju gaji prema svom sinu i zbog toga što mu želi sreću i spokoj? Ovaj razumni i prihvatljivi metod koristili su svi razumni ljudi svijeta naspram svojih voljenih i bližnjih da bi spriječili njihovu propast.
Osnove islamskog odgoja
Cilj vjere i svih Božijih poslanika jeste odgoj i stizanje ljudi do konačnog savršenstva, a taj cilj nije moguće ostvariti osim u sjeni sljedeće tri stvari:
• Bodrenje
• Zastrašivanje
• Ljubav
Uzvišeni Bog, da bi čovjeka doveo do savršenstva i spriječio od pada i propasti, posredstvom svojih poslanika obavijestio je ljude o ova tri odgojna puta, koja se razlikuju ovisno o ljudskoj prirodi i psihi.
Neka skupina ljudi, ako se ne ohrabri, ne obraća pažnju na odgojne stvari. Užitak koji osjeti neko kada mu kažu da je hrabar toliko je za njega uzbuđujući, da je spreman zbog njega trpjeti teškoće, vježbati, noću ne spavati. Ovo je jedan poseban duh koji se treba prepoznati da bi tim putem na vidjelo izašla njegova sposobnost te se razvila, procvala u i konačnici stigla do svoga krajnjeg cilja – savršenstva.
Neki drugi, ako ih se ne zastraši, ništa ih neće spriječiti od kršenja zakona, prekoračivanja Božijih granica i prava drugih stvorenja. Ova vrsta duha voli nanositi štetu drugima, ubijati i mučiti, a također ni društvene zakone ne poštuje. Put spasa za ovakav karakter ljudi je samo zastrašivanje, kažnjavanje i plašenje od ishoda svojih djela. Takvi ljudima ako se ne postave prepreke nikoga i ništa neće poštivati i držati svetim.
Treća grupa su ljudi koji imaju suptilan, milostiv i duh pun ljubavi. Ova vrsta ljudi voli zakone i mrzi njihovo kršenje i to ne zbog nagrade ili straha od kazne, već zbog ljubavi prema ljudima i stvorenom svijetu. Oni su požrtvovani, zalažu se za spas drugih od briga, potlačenosti i siromaštva. Oni drže svetim znanje, znalca, razum, razumnog i Onog koji je stvorio sve te ljepote. Djela čine samo iz ljubavi prema Njegovim ljepotama.
Uzimajući u obzir sve tri gupe ljudi i njihove različitosti, Uzvišeni Bog odredio je zakone shodno njihovoj psihi, stanju duha, morala i intelekta.
Tako je jednu grupu da ne slijede zajedničkog neprijatelja – šejtana i vlastiti nefs podstakao obećanjem Dženneta i korištenjem njegovih vječnih blagodati, kako bi stigli do svog zbiljskog savršenstva. Druga grupa, uz zastrašivanje kaznama koje ih očekuju ako zastrane ili prekrše zakon, može naći svoj put ka sreći i vječnoj blagodati. Treća grupa, u koju spadaju Božiji ugodnici, poslanici, šehidi i arifi, privučeni su na put istine Njegovom bezgraničnom ljepotom.
U konačnici, ova tri programa svaku grupu upućuju u skladu sa njihovom vrstom imana, razmišljanjem i intelektom, moralom te osobinama kao i društvenim odnosima i pozivaju svjetlu i vječnoj sreći. Pa prema tome: zastrašivanja, strogost i Božije kazne su isto što i milost i ljubav Boga prema svojim stvorenjima, jer Uzvišeni Bog je apsolutno nepotrebit i ne uživa u nikakvom mučenju i kažnjavanju ljudi, niti stiče ikakvo savršenstvo zbog našeg robovanja Njemu. Sve što želi jeste otvoriti čovjeku put vječne sreće i života i odvesti ga iz ovog prirodnog svijeta u vječni Džennet i podariti mu sve blagodati, užitke, ljubav, ljepote, mir i spokoj te da bude u okrilju Božije milosti, a meleci da mu budu na usluzi. Od Uzvišenog Boga ponizno molim da nam svima podari sretan kraj i ljubav prema Svojim ljepotama!
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh