Koja je procedura primanja Islama, budući da sam rođen kao katolik?
1 Odgovor
Esselamu alejkum
Vjera – bilo da je riječ o islamu, judaizmu ili kršćanstvu – nije politička ili društvena stranka, nego je intelektualna škola koju je Uzvišeni Bog obznanio kao putokaz za vječnu sreću i uputu za individualni i društveni život čovjeka.
Kada čovjek pogleda u sebe, razumijeva da je biće s potrebama. Te su potrebe različite i raznovrsne.
1.Materijalne potrebe
Čovjeku ima potrebu za odjećom, hranom, staništem, zrakom, prostorom, mirom i spokojem. Ima potrebu za snom, kao što ima potrebu i za budnošću i to su jasne stvari koje nije potrebno argumentovati.
2.Duhovne potrebe
Postoji niz potreba koje se ne odnose na tijelo i materijalni život, nego se odnose na čovjekovu psihu. Kao što je potreba za ljubavlju – bilo da on voli nekoga ili da njega neko voli. Ako osoba istinski prihvati da niti voli nekoga ili nešto, a niti bude voljena, sigurno je da će nakon veoma kratkog vremena ili poludjeti ili izvršiti samoubistvo jer je ljubav jedna ozbiljna čovjekova potreba. Čovjek voli znanje i spoznaju. Mrzi da bude izložen nasilju i nepravdi. Dakle, u dubini svoga bića voli pravednost i zakonitost i to je mentalna potreba i potreba materijalnog i duhovnog života čovjeka.
Razumnost smatra svojom potrebom, duhovnost i oslanjanje na jednu silu, superiorniju od materijalnog svijeta, smatra svojom potrebom. Od svega važnije, vječnost, trajnost i beskrajno postojanje tretira kao svoju ozbiljnu potrebu. Duboko osjeća odbojnost prema umiranju i iščezavanju.
Vjera je došla da na osnovu pravde, interakcije, saradnje i miroljubivog življenja čovječanstvu osigura ove materijalne potrebe. Da zadovolji duhovne, mentalne potrebe i pravednost u svim sferama života i da se ostvari vječna sreća i trajni život za čovjeka.
Zato je vjera nebesko učenje i škola koju je Uzvišeni Bog darovao čovjeku, ali izbor učenja treba da bude zasnovan na razumu, praćen argumentacijom i spoznajom.
Kur'an, pa i sve nebeske knjige, podsjećaju na nekoliko stvari:
- Suština i temelj ove vjere nalazi se u čovjekovoj biti i primordijalnoj prirodi.
- Putevi za njeno razumijevanje jesu razum, intelekt i argumentacija.
- Vjerovjesnici posjeduju mu'džize (nadnaravna čuda) u svrhu potvrde odnosa i veze s nevidljivim svijetom.
- Čovjeku su na raspolaganju putevi izbora.
- Rezultati i posljedice svakog izbora određuju njegov vječni život.
Ako je izbor ispravan i u skladu s općim kretanjem svijeta, sigurno je da će čovjeku osigurati sretan život, a ako se izbor vrši na osnovu protivljenja, tvrdoglavosti, neznanja i retrogradnog mišljenja, sigurno je da će donijeti bolnu patnju.
Prema tome, način prihvatanja islama je, na prvom mjestu, upoznavanje te vjere. Ako je upoznavanje pogrešno, ili ako se prihvati bez spoznaje, sa stanovišta i samog islama to prihvatanje nema vrijednosti. Na drugom je mjestu djelovanje prema njegovim naredbama, jer ako djelo ne bude pratilo znanje i spoznaju, ni ta spoznaja neće imati neku korist i efikasnost.
3.Izvori upoznavanja islama
U cjelini, ovi izvori čine tri stvari koje predstavljaju istinski islam:
Prvo: Plemeniti Kur'an
Upravo je Kur'an mu'džiza poslanstva i Božija riječ. U njemu nije došlo ni do najmanje promjene ili iskrivljavanja.
Drugo: Poslanikov sunnet
Oni hadisi koje je neupitno izrekao Poslanik islama, jer među islamskim predajama postoje i krivotvorene predaje.
Treće: Razum (intelekt)
U Kur'anu se više od 370 puta govori o vrijednosti razuma i razmišljanja i također kritikuje se nerazumnost, retrogradnost u mišljenju kao i prihvatanja i odbacivanja koja nisu zasnovana na argumentaciji, razlogu i dokazu.
prof. Akbar Eydi